محدودیت فیس بوک برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کدخبر: ۲۰۲۲۹۵
فیس بوک بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا با انتقادهای بی شماری روبرو شد. علت این انتقادها را باید در تبلیغات فیس بوک در دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جستجو کرد. بر اساس گزارشات روسیه با تبلیغات در فیس بوک توانست در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیرگذار باشد.
محدودیت فیس بوک برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

از این پس شهروندان آمریکایی که خواهان تبلیغات فیس بوک در زمینه انتخابات ریاست جهموری آمریکا باشند، نیاز به تایییه پستی دارند. علت این تغییر در روند تبلیغات فیس بوک مربوط به انتقادات صورت گرفته از این شبکه اجتماعی در زمینه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است (دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تایید شد/ رگبار تبلیغات جهت‌دار در فیس‌بوک).

تصمیم فیس بوک برای تغییر در سیاست هایش در زمینه تبلیغات یک روز بعد از اعلام محکومیت 13 فرد روسی و 3 شرکت روسی به علت مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط شبکه های اجتماعی، اتخاد شد. با استفاده از این مداخلات، نامزد جمهوری خواهان توانست هیلاری کلینتون را شکست دهد.

فرآیند جدید با استفاده از یک کارت پستال که شامل کد مخصوص کاندید ریاست جمهوری است صورت می پذیرد. بر اساس اعلام فیس بوک این عمل تنها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت می پذیرد و نیاز به چنین اقدامی برای تبلیغات سیاسی عادی نیست.

مدیرکل سیاست گذاری برنامه های فیس بوک در این زمینه می گوید:«اگر شما مسئول کمپین انتخاباتی یک کاندید باشید، برای شما یک کارت پستال فرستاده می شود و توسط کد موجود در آن باید ثابت کنید که در ایالات متحده آمریکا حضور دارید.»

فیس بوک معتقد است استفاده از روش های سنتی همانند ارسال کارت پستال توسط شرکت های بزرگ فناوری می تواند از مداخلات خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جلوگیری کند (چگونه روسیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را کنترل کرد؟).

علاوه بر فیس بوک، شرکت های دیگری همانند توییتر و گوگل نیز در این زمینه دچار مشکلاتی هستند و باید در رابطه با آن راه حلی پیدا کنند (پشت پرده دخالت فیس‌بوک، گوگل و توئیتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا).

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید