ورود ارتش سوریه برای دفاع از تمامیت ارضی/ احتمال جنگ مستقیم با ترکیه

کدخبر: ۲۰۲۳۲۳
سخنگوی یگان های مدافع خلق اعلام کرد که ورود بخشی از نیروهای ارتش سوریه به شهر عفرین برای پایان دادن به اشغال خاک سوریه از سوی دولت ترکیه است.
ورود ارتش سوریه برای دفاع از تمامیت ارضی/ احتمال جنگ مستقیم با ترکیه

نوری محمود سخنگوی نیروهای مدافع خلق در گفت و گو با رسانه های کردی در شمال سوریه افزود: ورود بخشی از نیروهای ارتش سوریه به شهر عفرین برای مقابله با حملات دولت ترکیه است.

وی افزود: ارتش سوریه امروز مورد اعتراف کشورهای جهان است و از سوی دیگر حفاظت از خاک این کشور برعهده آنهاست بنابراین حضور ارتش به منظور دفاع از تمامیت ارضی سوریه است. 

این مقام کرد سوری ادامه داد:اکنون برای پایان دادن به اشغال خاک سوریه ضروری است همه در کنار همدیگر از کشورمان محافظت و این وظیفه برعهده ما و ارتش سوریه است.

نوری محمود تصریح کرد که در پی درخواست ما برای حضور ارتش سوریه روز سه شنبه بخشی از این نیروها برای حفاظت از مرزهای کشور وارد شهر عفرین شدند.

در پی توافقات صورت گرفته بین نیروهای مدافع خلق و دولت سوریه شماری از نیروهای ارتش بعدازظهر سه شنبه وارد شهر عفرین شده و پس از استقبال از سوی مردم این شهر روانه مرز با ترکیه شدند.

دولت آنکارا هدف از عملیات نظامی در سوریه را نابودی عناصر 'حزب کارگران کردستان ترکیه' (پ.ک.ک)، 'حزب اتحاد دمکراتیک سوریه' (پ.ی.د) و 'یگان‌های مدافع خلق سوریه' (ی.پ.گ) در عفرین بیان کرده است. 

مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (ی.پ.گ) را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.

در همین حال فارس نوشت : هنوز ساعتی از ورود نیروهای مردمی ارتش سوریه به منطقه عفرین نگذشته بود که ارتش ترکیه از داخل خاک این کشور مواضع این نیروها را در اطراف شهر «مارع» هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

رسانه‌های وابسته به مخالفان دولت سوریه نیز می‌گویند: همزمان با انتشار خبر حرکت نیروهای مردمی سوریه به عفرین، هواپیماهای شناسایی ترکیه ستون نیروهای مردمی سوریه را رصد کرده و جنگنده‌های ترکیه نیز به مواضع نزدیک آن‌ها حملاتی داشته‌اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید