صدراعظم پیشین آلمان اتحاد دو حزب بزرگ این کشور را خواستار شد

کدخبر: ۲۰۲۳۸۲
«گرهارد شرودر» از اعضای حزب سوسیال دموکرات خواست به همکاری این حزب با دموکرات مسیحی ها برای تشکیل دولت ائتلافی رای مثبت دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، «گرهارد شرودر» صدراعظم پیشین آلمان بر لزوم اتحاد دو حزب بزرگ سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی برای حفظ ثبات در این کشور تاکید کرد.

وی همزمان با برگزاری انتخابات درون حزبی بین اعضای حزب سوسیال دموکرات برای تشکیل ائتلاف با حزب حاکم، از اعضا خواست به این تصمیم رای مثبت دهند.

شرودر ابراز امیدواری کرد عقل جمعی در این حزب نیز به تصمیمی که مذاکره کنندگان با حزب دموکرات مسیحی به ریاست «آنگلا مرکل» اتخاذ کرده اند، برسد.

رسانه های آلمان اعلام کردند شرودر قصد دارد پس از اعلام نتایج رای گیری که انتظار می رود در تایید تصمیمات اتخاذ شده از سوی مقامات حزبی باشد، به سخنرانی بپردازد.

وی از دو حزب ائتلاف کننده می خواهد که مسئولیت اداره کشور را مشترکا بر عهده گرفته و فارغ از جهت گیری های سیاسی، از ثبات در کشور حمایت کنند.

به گفته صدراعظم پیشین آلمان حتی آنهایی که به سوسیال دموکرات ها رای نداده اند باید بدانند که حفظ ثبات به وجود این حزب وابسته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید