نقش پررنگ جباروف در پیروزی های استقلال

کدخبر: ۲۰۲۴۹۴
مهر:سه تیم استقلال، الغرافه و السد در حالی در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بر حریفان خود پیروز شدند که از نقش رهبران خارجی آنها در میانه میدان نمی‌توان گذشت.
نقش پررنگ جباروف در پیروزی های استقلال

استقلال در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا دست به کار بزرگی زد و الهلال، نایب قهرمان دوره قبل این مسابقات را در کشور عمان مغلوب کرد تا به صدر جدول گروه چهارم آسیا موسوم به گروه مرگ برسد. در همین روز الغرافه موفق شد با درخشش بازیکنان خارجی‌اش از جمله طارمی و به خصوص اسنایدر تراکتورسازی را مغلوب کند. اما شاید عجیب ترین نتیجه در روز دوم را السد رقم زد. این تیم با محوریت ژاوی آلونسو موفق شد با نتیجه ۳ بر یک صدرنشین لیگ برتر ایران، پرسپولیس را مغلوب کند.

گرچه تیم‌های متمول الغرافه و السد بازیکنان خارجی خوبی در اختیار دارند که با استفاده از این خارجی‌ها قدرت شان چند برابر شده است، اما بی‌تردید نقش ژاوی در السد و وسلی اسنایدر در الغرافه پررنگ تر از دیگر خارجی‌ها و غیر خارجی‌های آنها می‌باشد.

ژاوی یک فرمانده واقعی برای السد در میانه میدان است و همین نقش را هم وسلی اسنایدر ستاره سابق تیم ملی هلند در تیم الغرافه ایفا می‌کند. ژاوی و اسنایدر در همین دو هفته گذشته از لیگ قهرمانان بارها نقش محوری شان را در این دو تیم بروز داده‌اند. تا جایی که بدون این دو بازیکن در مرکز زمین دو تیم شاید تاحدود زیادی از قوای آنها کاسته شود.

شاید اغراق نباشد اگر سرور جباروف، هافبک ازبکستانی استقلال را هم به اسنایدر در الغرافه و ژاوی در السد تشبیه کرد. جباروف در استقلال نقشی کاملا محوری داشته و نظم دهنده اصلی این تیم در مرکز میدان است. جبارف مقابل گل نزد، پاس گل هم نداد. مثل بازی گذشته این تیم باعث اشتباه مدافعان حریف نشد تا گل به خودی بزنند، اما این ازبکستانی با تجربه مثل همیشه نقش یک فرمانده ار در مرکز زمین برای استقلال ایفا کرد. 

اوج هنر جباروف در دیدار استقلال مقابل الهلال زمانی بود که با یک پاس بلند داریوش شجاعیان را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان الهلال قرار داد تا «حبسی» ناچار شود از دروازه خارج شده و در بیرون محوطه جریمه با دست توپ را کنترل کند. اخراج دروازه بان الهلال در واقع آب سردی بود بر پیکر این تیم و تیم عربستانی در همان دقیقه کاملا دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا برد و پیروزی استقلال تثبیت شد.

می‌توان جباروف را در استقلال، اسنایدر را الغرافه و ژاوی را در السد فرماندهان واقعی در غرب آسیا دانست. بازیکنانی که حساب شان از دیگر هافبک های حاضر در گروه های غرب آسیا جدا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید