باران و برف در دو روز آینده

کدخبر: ۲۰۲۶۴۷
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از ظهر دوشنبه (۷ اسفندماه) سامانه بارشی جدیدی مجددا از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور و سبب بارش باران و در برخی نقاط رعد و برق، وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سامانه بارشی فعال روی کشور امروز(۵ اسفند ماه) در نیمه غربی، مناطق مرکزی و به‌تدریج از بعد از ظهر در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق سبب بارش باران در برخی نقاط رعد و برق، وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود. فعالیت این سامانه تا ظهر فردا (۶ اسفند ماه) به جز شمال غرب در سایر مناطق کشور ادامه می‌یابد و از بعد از ظهر این روزبا عبور این سامانه از نیمه غربی کشور عمده فعالیت آن در نیمه شرقی، نواحی مرکزی و جنوبی خواهد بود.

به گفته وی این سامانه روز دوشنبه (۷ اسفند ماه) در شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از شمال شرق فعالیت می‌کند و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود:‌ در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل از اواخر فردا و روز دوشنبه افزایش نسبی دما و مجددا در روز سه شنبه ( ۸ اسفند ماه) با شمالی شدن جریانات کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. از بعد از ظهر امروز و فردا وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق با خیزش گرد و خاک همراه است.

به گفته وظیفه طی امروز خلیج فارس و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران اظهار کرد: آسمان پایتخت فردا ابری همراه با مه صبحگاهی در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد و در بعد از ظهر کاهش ابر و به تدریج افزایش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۲ و ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. آسمان تهران دوشنبه (۷ اسفند ماه) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای این روز به ۱۴ و ۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید