اتمام سریال شهرزاد از زبان یکی از بازیگرانش!

کدخبر: ۲۰۲۶۶۴
“امیرحسین فتحی” بازیگر نقش صابر عبدلی در سریال شهرزاد در گفتگویی از پایان سریال شهرزاد خبر داد.

نمناک؛ امیرحسین فتحی بازیگر نقش صابر عبدلی در سریال شهرزاد و پسر حسن فتحی کارگردان این سریال در یک گفتگو خبرهایی از پایان سریال شهرزاد و بسته شدن پرونده این سریال داد . متن کامل این گفتگو را در ادامه مشاهده میکنید.

امیرحسین فتحی این روزها علاوه بر حضور در فصل سوم سریال شهرزاد که از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، در نمایش "رئال مادرید 11 بارسلونا 1" نیز ایفای نقش می کند.

او در خصوص فعالیت های خود گفت:در حال حاضر تنها فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی" به کارگردانی فرزاد موتمن را آماده اکران دارم که نمی دانم چرا هنوز اکران نشده است. علاوه بر این چند پیشنهاد سینمایی هم دارم که مشغول بررسی آن ها هستم.

بسته شدن پرونده سریال شهرزاد از زبان امیرحسین فتحی

فتحی درباره نقش صابر عبدلی در فصل سوم "شهرزاد" گفت:صابر عبدلی در ادامه فصل دو پیش می رود و شخصیت همان چیزی که هست را بازی می کنم، اما نسبت به تفاوت هایی که این نقش در فصل دو و سه با هم دارند از آنجایی که من خودم واقف به فیلمنامه هستم، شاید خیلی متوجه نشوم، باید دید نظر مردم در این باره چیست و آیا صابر عبدلی فصل دو با صابر عبدلی فصل سه تفاوتی دارد یا خیر؟

بازیگر"شاهگوش" درباره رسیدن به نقش صابر عبدلی عنوان کرد:طبیعتا وقتی انسان چیزی را نبیند، نمی تواند آن را هم بازآفرینی کند، اما به واسطه فیلم های واقعی و سینمایی، کتاب ها و عکس ها می تواند خودش را در آن موقعیت قرار دهد. درباره من هم این شرایط وجود داشت و از همین ابزار استفاده کردم. البته من هر چقدر هم این کار را انجام دهم، نمی توانم کاملا به جوانی برسم که در سال 32 زندگی می کرده. به همین دلیل از نشانه هایی که در فیلمنامه وجود دارد، استفاده می کنم و با این نگاه که اگر من را در آن زمان می گذاشتند، چطور بودم، جلوتر می روم. چون گاهی فکر می کنم آدم ها در زمان های مختلف رفتارهای نسبتا مشابهی از خودشان بروز می دهند و شاید فقط در گویش ها و رفتارهای فیزیکی و اجتماعی فرق کنند. به همین دلیل من سعی کردم صابر عبدلی امروزی را به سال 32 ببرم و نشانه هایی که از زندگی آن زمان دارم را در نقش استفاده کنم.

امیرحسین فتحی بازیگر نقش صابر عبدلی در سریال شهرزاد

وی همچنین درباره راهنمایی های حسن فتحی برای رسیدن به این نقش سخن گفت و ادامه داد:آقای فتحی خیلی زیاد، خوب و به جا راهنمایی کرد و اگر او نبود شاید اتفاقات دیگری می افتاد و من به بیراهه می رفتم. او کاملا مسلط بود و هرجا من به بیراهه می رفتم من را به مسیر اصلی باز می گرداند.

فتحی در پاسخ به این سوال که نمی ترسد در نقش آدم هایی چون صابر عبدلی کلیشه شود، گفت:این انتخاب من است که نقشی شبیه به صابر عبدلی را بازی کنم یا نه و اگر بازی کردم چقدر شبیه به این باشد. تمام تلاشم را می کنم که چنین اتفاقی رخ ندهد اما اگر این نقش را بار دیگر بازی کردم قطعا متفاوت خواهد بود و جور دیگری آن را نشان می دهم.

بازیگر"کیفر" درباره پررنگ شدن بعد عاشقانه رابطه صابر و شیرین در فصل سه عنوان کرد:این بعد عاشقانه را تقریبا همه کاراکترها به اندازه دارند، چرا که کارهای فتحی معمولا یک تم عاشقانه دارد. برای شخصیت صابر و شیرین از فصل دو این بعد شروع شد و در فصل سه ادامه یافت. آن هم به این دلیل که قرار بود فصل دو و سه یک فصل باشند؛ بعد یک وقفه زمانی ایجاد شد که تصمیم گرفتند این وقفه را تبدیل به دو فصل مجزا کنند.

او درباره شایعاتی که پیرامون تولید فصل چهارم این سریال به گوش می رسد، اظهار کرد:ضبط فصل سوم همچنان ادامه دارد اما بازی من در این سریال تمام شده است. درباره شایعاتی که عنوان شد، فکر نمی کنم فصل چهارمی در کار باشد و اینکه گفتند شهاب حسینی در فصل چهار نیست شایعه است. فصل سه اگر فصل آخری نباشد، حسینی حتما در فصل چهار حضور دارد، اما آنچه که تاکنون به ما گفته شده است، فصل سه پایان سریال "شهرزاد" خواهد بود.

امیرحسین فتحی صابر عبدلی سریال شهرزاد

این بازیگر جوان همچنین درباره همکاری و حضور در تلویزیون نیز گفت:با شرایط حال حاضر تلویزیون علاقه مند نیستم در تلویزیون حضور داشته باشم. به نظر من جایگاه هنرمندان اصلش در تلویزیون است، اما الان هنرمندان از تلویزیون فراری هستند. مثل این می ماند که ما خانه ای داریم که ما را از آن فراری می دهند. من حضور در تلویزیون را با بهروز شعیبی تجربه کردم. شعیبی انسان بی نظیری است، اما بسیار ناراحت شدم که چرا این همکاری در تلویزیون رخ داد. خط قرمزهای تلویزیون باعث می شود برنامه ها به دل مردم ننشیند و روز به روز از تعداد مخاطبان آن کاسته شود.

وی افزود:به نظر من هنر به خصوص در سینما باید به دور از دروغ باشد و تا وقتی که بخواهیم جلوه سازی کنیم موفق نخواهیم بود. نمی دانم این نگاه حاکم در تلویزیون از کجا نشات گرفته است و چرا به نظر دوستان این روش پاسخ مثبت می دهد، در حالی که در واقعیت اینگونه نیست. مخاطب امروز به راحتی به شبکه های مجازی و ماهواره ها دسترسی دارد و می تواند شبکه های خارجی را رصد کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید