اعتراض پکن به تحریم‌ شرکت‌های چینی برای ارتباط با کره شمالی:با نقض تحریم‌ها برخورد می‌کنیم

کدخبر: ۲۰۲۷۶۴
وزارت خارجه چین با اعتراض به تصمیم آمریکا برای تحریم شرکت‌های چینی متهم به معاملات اقتصادی غیرقانونی با کره شمالی تاکید کرد: اگر پکن متوجه هرگونه نقض قطعنامه‌های شورای امنیت درباره کره‌شمالی شود با جدیت با آن برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن هنوز قاطعانه مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا و قضاوت‌ آنان علیه نهادها و اشخاص چینی است.

سخنگو ی وزارت خارجه چین تاکید کرد: پکن با تحریم‌های یک جانبه آمریکا بر نهادها و افراد چینی به شدت مخالف است.  ما به نمایندگان دولت آمریکا گفته‌ و خواسته‌ایم که اقدامات نادرست را کنار گذاشته و از تضعیف همکاری میان دو طرف اجتناب کند. هرگز اجازه نمی‌دهیم شهروندان چینی یا شرکت‌های ما وارد فعالیت‌هایی شوند که نقض قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل است..

مسئولان چینی پنج‌شنبه گفته بودند شدیدا نگران انتقال کشتی‌به‌کشتی هستند که ژاپن اخیرا یک مورد از آن را گزارش کرده است. یک هواپیمای شناسایی ژاپنی و یک کشتی اسکورت در تاریخ ۱۶ فوریه یک تانکر با پرچم کره‌شمالی را در کنار یک کشتی کوچکتر مشاهده کردند که در حدود ۱۲ کیلومتری آب‌های شانگهای در دریای چین شرقی بود. تصاویر از کشیده شدن شلنگ‌هایی میان این کشتی‌ها حکایت دارد. ژاپن ملیت کشتی دوم را مشخص نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت کشورش اخیرا با صدور بیانیه‌ای صراحتا انتقال‌های کشتی به کشتی را محکوم کرده بود. به گفته او، پکن با افزایش تحریم‌ها علیه کره‌شمالی بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی آن موافقت کرده است.

گرچه چین بزرگترین شریک تجاری کره‌شمالی و دوست دیرینه آن است، روابط آنها بر سر آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی و امتناع پیونگ یانگ از بازگشت به مذاکرات خلع سلاح به میزبانی چین، تیره شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید