بررسی احتمالات قهرمانی پرسپولیس در داربی ۸۶

کدخبر: ۲۰۲۷۸۳
ایسنا: پرسپولیس در صورت برد، تساوی و حتی باخت در داربی ۸۶ می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود. قهرمانی‌ای که هم می‌تواند تاریخی و شیرین باشد و هم تلخ باشد!
بررسی احتمالات قهرمانی پرسپولیس در داربی ۸۶

نمایش خوب پرسپولیس در این فصل لیگ برتر باعث شده تا آن‌ها به قهرمانی تاریخی در این رقابت‌ها امیدوار باشند. چون تاکنون هیچ تیمی در لیگ برتر پنج هفته مانده به پایان بازی‌ها قهرمان نشده است. در چند هفته اخیر احتمالات چگونگی مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس در محافل فوتبال مورد بحث بوده اما شاید بهترین قهرمانی برای سرخ‌پوشان، قهرمانی با پیروزی در داربی باشد.

داربی ۸۶ بین استقلال و پرسپولیس قرار است ۱۰ اسفند ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار شود. دیداری که می‌تواند باعث قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس در فصل هفدهم لیگ برتر شود. البته آن‌ها با توجه به تیم آماده استقلال کار سختی پیش‌رو دارند. نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که با توجه به اختلاف ۱۹ امتیازی تیم سوم جدول رده‌بندی یعنی استقلال با صدر جدول، تنها ذوب‌آهن است که می‌تواند مانع قهرمانی زود هنگام پرسپولیس شود. در حال حاضر پرسپولیس ۵۷ امتیازی است و ذوب‌آهن ۴۱ امتیازی. ذوب‌آهن در هفته بیست و پنجم در شهرستان جم، میهمان پارس جنوبی است.

در این گزارش احتمالاتی که پرسپولیس می‌تواند با رقم خوردن آن‌ها به چهارمین عنوان قهرمانی و شاید تاریخی‌ترین آن‌ها برسد، بررسی شده است.

*برد پرسپولیس در داربی ۸۶

با این نتیجه پرسپولیس فارق از نتیجه ذوب‌آهن به عنوان قهرمانی می‌رسد. آن‌ها در حال حاضر با تیم دوم جدول ۱۶ امتیاز اختلاف دارند و حتی با پیروزی ذوب‌آهن مقابل پارس جنوبی این اختلاف حفظ می‌شود. با توجه به این که پنج هفته دیگر پس از داربی برگزار می‌شود، ذوب‌آهن نمی‌تواند مانع از قهرمانی پرسپولیس شود. به طور قطع این قهرمانی تاریخی برای پرسپولیس، شیرین‌ترین آن‌هاست به این دلیل که با پیروزی در داربی همراه شده است.

*تساوی پرسپولیس در داربی ۸۶

در این صورت اگر ذوب‌آهن بتواند مقابل پارس جنوبی به پیروزی برسد، پرسپولیس ۵۸ امتیازی و ذوب‌آهن ۴۴ امتیازی می‌شود که باعث تعویق دوباره قهرمانی پرسپولیس می‌شود.

اما اگر ذوب‌آهن مقابل پارس جنوبی متوقف شود یا شکست بخورد، پرسپولیس با تساوی مقابل استقلال هم قهرمان لیگ برتر می‌شود.

*شکست پرسپولیس در داربی ۸۶

با شکست پرسپولیس مقابل استقلال در داربی پایتخت، تنها درصورت شکست ذوب‌آهن مقابل پارس جنوبی، سرخ‌پوشان می‌توانند به قهرمانی در لیگ برتر برسند. البته این نوع قهرمانی می‌تواند ضمن قهرمانی تاریخی، قهرمانی تلخی هم برای هواداران پرسپولیس باشد چون با شکست در داربی به عنوان قهرمانی رسیدند.

اگر ذوب‌آهن مقابل پارس جنوبی به تساوی برسد، قهرمانی پرسپولیس شاید روی کاغذ قطعی نباشد اما با توجه به اختلاف تفاضل گل دو تیم (۲۴گل) باز هم قهرمانی آن‌ها در واقع قطعی شده است.

در صورت پیروزی ذوب‌آهن مقابل پارس جنوبی، پرسپولیس ۵۷ امتیازی باقی مانده و ذوب‌آهن ۴۴ امتیازی می‌شود که اختلاف دو تیم به ۱۳ امتیاز می‌رسد. به این ترتیب قهرمانی پرسپولیس یک هفته دیگر به تعویق می‌افتد و اگر پرسپولیس بتواند در دیدار بعدی سایپا را شکست دهد، قهرمانی‌اش در لیگ برتر را قطعی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید