احتمال دستگیری افراد جدید مرتبط با حادثه خیابان پاسداران وجود دارد

کدخبر: ۲۰۲۷۸۴
سخنگوی قوه قضاییه گفت: تمام کسانی که در حادثه پاسداران به هر نحو شرکت داشتند تحت تعقیب قرار گرفته یا می گیرند و احتمال بازداشت افراد جدید وجود دارد.
احتمال دستگیری افراد جدید مرتبط با حادثه خیابان پاسداران وجود دارد

حجت الاسلام محسنی اژه ای در صد و بیست پنجمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به حادثه دوشنبه شب خیابان پاسداران گفت: در این حادثه به پاسداران امنیت مردم تعرض شد و به سبب اقدام داعش گونه اغشتاش گران، تعدادی شهید شدند.

وی افزود: مردم خواستار برخورد با اغتشاش گران و عاملان شهادت ماموران ناجا هستند که این اقدام به فوریت در حال بررسی است. دوشنبه این اتفاق افتاد و روز چهارشنبه برای یکی از  این افراد کیفرخواست صادر ‌و روز پنج شنبه به دادگاه ارسال شد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه برخی می‌گویند جرم مشهود و محرز است و اعترافات افراد وجود دارد چرا برای رسیدگی باید معطل ماند؟ گفت: این رویه قانون آیین دادرسی کیفری است. قوانینی وجود دارد که بازپرس موظف به رعایت آنها است.

وی افزود: در این حوادث متهم یا متهمان می توانند وکیل بگیرند.

محسنی اژه ای اظهارداشت: تمام کسانی که در این جرم‌ به هر نحو شرکت داشتند تحت تعقیب قرار گرفته یا می گیرند چرا که ممکن است برخی هنوز بازداشت نشده باشند. تمامی این افراد شناسایی و محاکمه می‌شوند.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که چند نفر بازداشت هستند؟ گفت: تعداد این بازداشتی‌ها کم‌ و زیاد می‌شود چون ممکن است برخی آزاد شوند و برخی جدید بازداشت شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اعلام ضرب و شتم و فوت بازداشت شدگان حادثه خیابان پاسداران گفت: من اطلاعی ندارم که فرد خاصی مجروح شده یا نه اما اینکه در چنین درگیری هایی جلوی پلیس بایستند قابل قبول نیست.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: غیر ماموران شنیدم که یک نفر بعدا در بیمارستان فوت کرده اما اطلاع ندارم جزو آشوب گران بوده است یا نه.

در خصوص سرقت اطلاعات مشترکان دو اپراتور هنوز چیزی به قوه قضاییه ارسال نشده است

وی در پاسخ به اینکه اخیرا وزیر ارتباطات اعلام کردند اطلاعات مشترکان دو اپراتور به سرقت رفته است؛ این مسئله را به قوه قضاییه اعلام کردیم؛ آیا مدعی العموم به موضوع ورود می کند؟ گفت: هنوز چیزی به طور رسمی به قوه قضائیه ارسال نشده است و اگر وظیفه قوه قضاییه باشد ما بررسی می کنیم.

اژه‌ای گفت: تا جایی که می دانم چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

وی همچنین در این خصوص که آیا در حوزه اقتصادی تعدادی از مدیران بانک مرکزی دستگیر شدند صحت دارد، گفت: مسئول سابق حراست بانک مرکزی پرونده داشت فردی از یکی از معاونت های بانک مرکزی هم پرونده دارد.

پرونده ای از سوی شهرداری به قوه قضاییه ارسال شده است

محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به این سوال که شهردار تهران اعلام کرده بخشی از  گزارش تخلفات شهردار سابق به قوه قضاییه ارسال شده است، آخرین وضعیت پرونده چیست؟ گفت: بله پرونده ای در این رابطه ارسال شده و در حال رسیدگی است و افرادی که در مظان اتهام هستند احضار می شوند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده سیدامامی و اینکه صدا و سیما اخیرا مستندی در رابطه با این فرد پخش کرده است آیا این اقدام خلاف قانون است گفت: چنانچه موضوعی در این سطح مطرح باشد و رسانه ملی به آن نپردازد خود شما خبرنگاران به آن‌ انتقاد می‌کنید. دقیقا نمی دانم چه چیزی پخش شده است اما اینکه گفته شود چه اتهامی بوده مشکلی نیست.

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده احمدی نژاد گفت: در این خصوص صحبت هایی داشتم که برای شما و مردم قانع کننده نبوده است به اتهامات این فرد افزوده شده است و پرونده در مرحله جمع‌آوری و بررسی ادله قرار دارد و هنوز بازداشت و دستگیری انجام نشده است. انگیزه فردی که زمانی مسئولیت داشته و صحبت هایش خلاف شرع و قانون بوده را نمی دانم و به اتهامات وی در فرصتی مناسب رسیدگی می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه طبق اعلام دادستانی تهران تا پایان شهریور بیش از ۷۰ نفر محکوم به جاسوسی در زندان های تهران تحمل کیفر می کنند آخرین آمار این زندانیان چه تعداد است و چرا زیاد شده است؟ گفت: تعداد افراد دستگیر شده در این خصوص زیاد نشده است. 

وی افزود: افرادی از خیلی سال قبل محکوم شدند و در زندان هستند. برخی از این افراد نیز آزاد شده اند.

اژه ای گفت: عده دیگری هم تحمل کیفر می کنند که مربوط به سالیان قبل است و خیلی مربوط به دو سال اخیر نمی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید