کشف ۱۰۰ کمربند انتحاری و مواد منفجره در تونل‌های داعش در صلاح الدین و الانبار

کدخبر: ۲۰۲۷۹۲
سازمان اطلاعات نظامی عراق از کشف ده‌ها کمربند انتحاری و مواد منفجره متعلق به داعش در مهمان‌سراها و تونل‌های این گروه در استان‌های صلاح الدین و الانبار خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، سازمان اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد، طی عملیاتی با کمک داده‌های سازمان اطلاعات و اطلاعات فرماندهی عملیات صلاح الدین تعدادی از مهمان‌سراها و تونل‌های وابسته به داعش در استان صلاح الدین کشف شد.

سازمان اطلاعات نظامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در داخل این تونل‌ها و مهمانسراها ۲۵ بسته انفجاری به شکل خمپاره‌ها و تعدادی از مدارهای برق قابل استفاده برای انفجار و مقادیری کتاب واعلامیه مربوط به ترویج ایدئولوژی تکفیری را پیدا کرده است.

همچنین سازمان اطلاعات نظامی از کشف ۱۰۰ کمربند انتحاری در انبار داعش در غرب استان الانبار خبر داد و گفت، نیروهای اطلاعاتی در یک عملیات پیش‌دستانه موفق شدند یکی از مهمترین انبارهای داعش که به شکل یک مهمانسرا بود را در یکی از تونل‌ها در استان الانبار کشف کنند.

سازمان اطلاعات نظامی عراق افزود، در این انبار داعش ۱۰۰ کمربند انتحاری آماده انفجار، ۱۰۰۰ کپسول منفجره، ۱۵۰ مین، ‌۲۵ بسته انفجاری و دیگر تجهیزات نظامی وجود داشت.

انبار مذکور به دست نیروهای عراق منهدم شد.

نیروهای امنیتی عراق هر از گاهی به مهمانسراها و تونل‌های وابسته به داعش در مناطق مختلفی از کشور دست می‌یابند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید