کره شمالی: تحریم‌های جدید آمریکا علیه پیونگ‌یانگ نوعی اعلان جنگ است

کدخبر: ۲۰۲۷۹۴
وزارت امور خارجه کره شمالی با صدور بیانیه‌ای، تحریم‌های جدید واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ در حوزه حمل و نقل و تجارت دریایی را نوعی اعلان جنگ تلقی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کره شمالی ضمن محکوم کردن تحریم های جدید واشنگتن علیه پیونگ یانگ، آن را تلاش برای تضعیف بهبود روابط بین دو کره توصیف کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی با صدور بیانیه ای که در رسانه های این کشور منتشر شد، اعلام کرد: «دو کره با یکدیگر همکاری کرده اند و بازی های المپیک با موفقیت برگزار شد ولی آمریکا با اعمال تحریم های بزرگ  و جدید در آستانه مراسم اختتامیه المپیک، در صدد تهدید ایجاد جنگ در شبه جزیره کره است».

آژانس خبری کره شمالی (KCNA)  نیز گزارش داد پیونگ یانگ تحریم های جدید واشنگتن علیه این کشور در حوزه حمل و نقل و تجارت دریایی را نوعی اعلان جنگ تلقی می کند و آمریکا اگر واقعا جرات مقابله با ما (کره شمالی) را به خشن ترین شکل داشته باشد، مانع آنها نخواهیم شد.

پیونگ یانگ در حالی چنین بیانیه ای صادر کرده است که روز جمعه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به منظور مقابله با روند توسعه برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی، بزرگترین بسته تحریمی علیه پیونگ یانگ را تصویب کرد. ترامپ هشدار داد در صورتی که بزرگترین بسته تحریمی علیه پیونگ یانگ مثمر ثمر واقع نشود، واشنگتن مجبور به اجرای گزینه دیگری است. دونالد ترامپ‌ در سخنرانی در ایالت مریلند گفت: «سنگین ترین تحریم هایی که تاکنون علیه کره شمالی اعمال شده است را تصویب کردیم. در صورتی که این تحریم ها، باعث موفقیت واشنگتن در حصول سیاست هایش نشود، مجبوریم «فاز دوم» را آغاز کنیم».

علی‌رغم اقدامات کره شمالی برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره، واشنگتن برای متوقف کردن برنامه های هسته ای پیونگ یانگ بزرگترین بسته تحریمی را علیه این کشور تصویب کرده است. پیونگ یانگ بارها اعلام کرده است برنامه های هسته ای اش صرفا جنبه بازدارندگی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید