گزارش یک سایت انگلیسی درباره فوتبال پرسپولیس با استقلال

دربی تیم طبقه متوسط برابر تیم طبقه کارگر در ایران

کدخبر: ۲۰۲۸۲۸
ایسنا: یک سایت انگلیسی با معرفی ۱۰ دربی حساس غیر اروپایی جهان از دربی تهران به عنوان یکی از حساس‌ترین رقابت‌های باشگاهی نام برد.
دربی تیم طبقه متوسط برابر تیم طبقه کارگر در ایران

به گزارش the national student، پنج‌شنبه همین هفته در یکی از حساس‌ترین رقابت‌های باشگاهی در آسیا دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی تهران برابر هم به میدان می‌روند. 

دربی استقلال و پرسپولیس که به دربی تهران معروف است یکی از مهم‌ترین رقابت‌های باشگاهی در آسیا است. کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران الکلاسیکو را تجربه کرده است ولی او خود معتقد است این دربی در حد همان دیدار است. جایی که استقلال تیم طبقه متوسط برابر پرسپولیس تیم طبقه کارگر قرار می‌گیرد. ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر از این دیدار استقلال می‌کنند. ۵۰ هزار نفر برای تیم قرمزپوش و ۵۰ هزار نفر هم برای تیم آبی پوش به ورزشگاه می‌روند تا تیم‌شان را تشویق کنند. 

هر دو تیم میلیون‌ها هوادار در ایران دارند و وقتی زمان دربی فرا می‌رسد نمی‌توان از این دیدار چشم‌پوشی کرد. هیجانی که در کشور ایران قبل و چند روز بعد از دربی ایجاد می‌شود فوق‌العاده است.

یک تیم حتی اگر فصل بدی را هم تجربه کرده باشد، با برتری در دربی مزه یک فصل موفقیت‌آمیز را می‌چشد. برای این دیدار ساعت‌ها قبل هواداران ورزشگاه را پر می‌کنند و تیم‌شان را تشویق می کنند. البته این حمایت با تهمت‌هایی درباره تبانی و آشوب و دعواهای دو طرف نیز همراه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید