درآمد سوپراستارهای ورزشی ایران از تبلیغات چقدر است؟

کدخبر: ۲۰۲۸۳۲
روزنامه سازندگی اخیرا طی گزارشی با اشاره به رفتن تصاویر ستاره‌های ورزش ایران روی بیلبردهای کشور، رقم قرارداد آن‌ها را منتشر کرده است.
درآمد سوپراستارهای ورزشی ایران از تبلیغات چقدر است؟

 دیدن تصاویر ستاره‌های ورزشی روی بیلبردهای شهرهای ایران، اتفاقی نیست که به مردم به آن عادت داشته باشند. هر چند جسته و گریخته در سال‌های دور و نزدیک گذشته امثال علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا دیده شده بود، اما هرگز استفاده از سوپراستارهای ورزشی برای تبلیغات به این شکل اپیدمی نبود.

این روزنامه در صفحه ورزشی خود به رقم قرارداد تبلیغاتی چهره های ورزشی اشاره کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین قراردادها بین بانک سامان و کارلوس کی‌روش بسته شده است. «سازندگی» گزارش داده قرارداد منعقد شده بین کی‌روش و بانک سامان یک میلیون دلار ارزش دارد و در ازای آن بانک سامان از حق استفاده از تصاویر سرمربی پرتغالی تیم ملی برخوردار است. البته طی این قرارداد کی‌روش موظف به سایر فعالیت‌ها از جمله سخنرانی درباره مدیریت و رهبری (لیدرشیپ) در همایش‌های بانک سامان هم هست. سخنرانی چند هفته پیش او در مشهد یکی از این فعالیت‌ها بود.

درباره تبلیغات علی دایی برای کمپانی دینگ هم در این روزنامه آمده دایی برای جدیدترین قراردادش که قرارداد با یک تاکسی اینترنتی است مبلغ ۲ میلیارد تومان در سال بسته است. آقای گل جهان برای فعالیت و همکاری در هر یک از مجتمع های تجاری معروف تهران، به او یک واحد می دهند تا نامش کنار آن مجموعه باشد. فعالیت‌های اقتصادی‌اش از بازار طلا در فرشته، بلوارارتش یا کریم خان تا رستوران‌داری در تجریش، همه بر اساس چنین توافق‌هایی بوده است.

همین حالا ستاره‌های دیگری از ورزشی ها در تبلیغات هستند. مثلا کریم باقری خمیردندان بنسر را تبلیغ می‌کند، بی آنکه اثری از دندان‌هایش در تبلیغات باشد. او غیر از بیلبوردها در تبلیغات تلویزیونی این محصول هم حضور داشته. رقم قرارداد باقری را حدود ۴۰۰ میلیون تخمین می‌زنند. احمدرضا عابدزاده هم دو تبلیغ مجزا در این مدت داشته که هر کدام‌شان رقم‌هایی حدود ۳۰۰ میلیون برایش عایدی داشته‌اند.

علیرضا جهانبخش سفیر شامپوی کلییر شده و قرار است به جای تبلیغات کریس رونالدو، در زمان جام جهانی کلیپ‌های او از رسانه ملی پخش شود. این قرارداد رقمی ۵۰۰ میلیونی دارد.

فرمول تبلیغات مهدی مهدوی‌کیا و مهدی رحمتی با شرکت میهن هم به صورت فروش درصدی و رقم ثابت است که احتمالا به همین حدود ۵۰۰ میلیون تومان در سال می‌رسد. این قرارداد اما یک توافق سه ساله است. از بین ورزشی‌ها شاید کمترین دریافتی را بهداد سلیمی و کیمیا علیزاده داشته‌اند که رقم قراردادهای‌شان حدود ۱۰۰ میلیون تومان تخمین زده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید