چرا اصلا‌ح‌طلبان نمی خواهند جهانگیری رابط آنان با رهبر انقلاب باشد؟!

کدخبر: ۲۰۲۸۸۱
تابناک: «اسحاق جهانگیری» پیش از انتخایات ریاست جمهوری دوازدهم از جلسات برخی چهره های اصلاح طلب با رهبر معظم انقلاب خبر داد تا در فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی و سوء تفاهم های بوجود آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 این جریان سیاسی علاوه بر ارتباط با رهبر انقلاب و انتقال مطالب خود به ایشان، بتوانند نشان بدهند که گروهی در چارچوب نظام هستند.
چرا اصلا‌ح‌طلبان نمی خواهند جهانگیری رابط آنان با رهبر انقلاب باشد؟!

روایت معاون اول رئیس جمهور از آن دیدار اینگونه بود که چهره های اصلاح طلبی که به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته بودند از ایشان درخواست می کنند تا یکی از فعالان سیاسی این جریان بتواند در فواصل زمانی مشخص با رهبری دیدار کند و مطالب و موضوعات موردنظر اصلاح طلبان را به ایشان منتقل کرده و متقابلا موضوعات مورد نظر رهبر انقلاب درباره فضا و شرایط سیاسی و اصلاح طلبان را به این طیف انتقال دهد.

جهانگیری روایت کرده بود از بین چهره هایی که پیشنهاد می شود، رهبر انقلاب به هر کدام اشاره ای دارند و خودشان مشخصا پیشنهاد می دهند که این رابط چرا «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور نباشد. بعد از آن بود که از جهانگیری به عنوان یکی از اصلاح طلبان مقبول و مورد تائید نظام یاد شد و قرار بود که او واسطه بیت و جریان اصلاحات باشد.

اما پس از آنکه «اسحاق جهانگیری» در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند و برخی سخنان و جملات را بر زبان می آورد گویا اوضاع و احوال طبق روال گذشته پیش نمی رود و او او از آن ایام تاکنون دیدار شخصی را به عنوان رابط اصلاح طلبان با رهبر معظم انقلاب نداشته است؛ موضوعی که مشخصا معاون اول رئیس جمهور در مصاحبه اخیرش با فایننشال تایمز به آن اشاره می کند.

جهانگیری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شما زمانی پل بین اصلاحات و حضرت آیت الله خامنه ای شدید. آیا همچنان این نقش را دارید؟ بعد از انتخابات ریاست جمهوری این نقش را نداشتید؟ توضیح داده است: « پل نشدم. بعد از درگذشت آقای هاشمی دغدغه ای به وجود آمد که اصلاح طلبان از طریق ایشان دغدغه هایشان را به رهبری منتقل می کردند. الآن که آقای خاتمی با محدودیتهایی روبرو هستند و اصلاح طلبان خودشان را در داخل نظام تعریف می کنند، من این را خدمت رهبری طرح کردم که ایشان در پاسخ گفتند چه کسی بهتر از خود شما. بعد از انتخابات ریاست جمهوری هنوز بطور خصوصی خدمت ایشان نرفته ام ، ولی ان شاء الله حتما می روم.»

او عنوان کرده است: «رابطه ام با شخص رهبری، رابطه بسیار خوبی است. می خواستم یک مقدار از دوران انتخابات که در آن دوران یک کمی از کاندیدا های دیگر تندتر رفتم مقداری زمان هم بگذرد( با خنده). »

اما اگرچه جهانگیری به ادامه مسئولیتش به عنوان رابط اصلاح طلبان با رهبر انقلاب خوشبین بوده، اما اصلاح‌طلبان با اطلاع از عدم دیدار معاون اول رئیس جمهور با رهبر انقلاب برای پیگیری امور مربوط به این جریان تصمیم دیگری مبنی بر اینکه فردی را جایگزین او کنند، گرفتند.

اصلاح طلبان تصمیم گرفته اند تا پس از این «سیدمحمد صدر» مشاور سیدمحمد خاتمی رابط آنها برای گفت و گو با رهبری باشد. صدر تابستان امسال با حکم رهبر معظم انقلاب به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمده است و بر همین اساس تحلیل تصمیم گیران جریان اصلاحات این است که بواسطه این حسن اعتماد او می تواند رابط این جریان با رهبر انقلاب پس از «اسحاق جهانگیری» باشد.

همچنین مطابق با اخبار منتشر شده،  از «حجت الاسلام موسوی خوئینی‌ها» هم خواسته شده است که با رهبر معظم انقلاب دیدار و ملاقات کند. این را «عبدالله ناصری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفته است.

این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان بخواهند بدین واسطه «اسحاق جهانگیری» را برای انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری آینده آماده کنند؛ لذا فرد دیگری را به عنوان رابط با رهبر انقلاب برگزیده اند تا او بتواند با فراغت بال بیشتری و بدون هیچ گونه معذوریتی به رقابت های انتخاباتی بپردازند و احیانا برخی مسائل را نظیر آنچه در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شاهد آن بودیم را عنوان کند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید