کره شمالی: ژاپن از بهبود روابط دو کره خرسند نیست

کدخبر: ۲۰۲۹۹۰
کره شمالی می گوید چالش آفرینی های توکیو نشان می دهد ژاپن به هیچوجه از فرایند بهبود و سازش دو کره خرسند نیست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری کره شمالی، پیونگ یانگ تاکید کرده است ژاپن می کوشدبا ایجاد موانع مختلف، کاری کند تا دو کره موفق به توسعه مناسبات نشوند.

این گزارش می افزاید که کره شمالی توکیو را متهم می کند که نمی گذارد صلح دایمی در شبه جزیره کره برقرار شود و در حال ایجاد چالش های امنیتی برای مقابله با بهبود روابط دو کره است.

خبرگزاری کره شمالی می افزاید ژاپن به دنبال توسعه نظامی گری در منطقه شبه جزیره کره و مناطق اطراف است و صلح دایمی را یک چالش برای خود می داند.

این گزارش ادامه می دهد که اگر روابط دو کره بهبود یابد و صلح در منطقه برقرار شود آنها که در ژاپن به دنبال توسعه نظامی گری هستند دیگر توجیهی برای این امر ندارند.

کره شمالی افزوده است توکیو اکنون در نقش کشوری ظاهر شده است که به دنبال نظامی گری است و تلاش می کند تا به عنوان مجری یک جنگ در منطقه اعمال نفوذ کند.

این کشور تاکید کرده است بر خلاف تلاش هایی که ژاپن می کند دو کره موافقت کرده اند پس از برگزاری بازی های پارالمپیک زمستانی، گفت و گوهایشان برای تقویت روابط دوجانبه ادامه دهند.

کره شمالی از آمریکا و ژاپن به عنوان نیروها و عوامل مخربی یاد می کند که با افزودن بر تحریم ها و فشارها در تلاش هستند مانع پیشبرد فرایند مصالحه دو کره شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید