نظرسنجی: 61 درصد آمریکایی ها خواستار منع خرید سلاح نیمه خودکار هستند

کدخبر: ۲۰۲۹۹۲
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت قوی رای دهندگان آمریکا (61 درصد) خواستار منع خرید نوعی از سلاح های نیمه خودکاری شدند که اوایل ماه جاری در کشتار جمعی دبیرستانی در فلوریدا استفاده شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای هیل، نظرسنجی مرکز مطالعات سیاسی آمریکا (CAPS) در دانشگاه هاروارد و موسسه نظرسنجی هریس در نیویورک نشان می دهد که 61 درصد آمریکایی ها می گویند خرید سلاح های AR-15 باید منع شود.

در مقابل، 39 درصد از آمریکایی ها معتقدند که افراد بالغ بعد از بررسی پیشینه آنها، باید امکان خرید چنین سلاح هایی را داشته باشند.

این نتایج همچنین حکایت از آن داشت که 57 درصد از رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که تیراندازی در مدارس بیش از کوتاهی در کنترل سلاح، ناشی از بی توجهی به مسائل مربوط به سلامت روان است.

این نتایج با این حال، از اختلاف دیدگاه های عمومی درباره بهترین روش برای کنترل تیراندازی در مدارس حکایت داشت. بر این اساس، 36 درصد از آمریکایی ها گفتند منع تفنگ های تهاجمی (assault rifles) بهترین روش برای توقف تیراندازی ها است در حالی که 32 درصد گفتند افزایش تعهد به مسائل مربوط به بهداشت روان روش موثری تری است.

این نظرسنجی به صورت آنلاین و با مشارکت هزار و 934 نفر از رای دهندگان ثبت شده و در بازه زمانی بین 16 تا 19 فوریه ( 27 تا 30 بهمن) انجام شده است. از نظر گرایشات حزبی، 37 درصد را دمکرات ها، 32 درصد جمهوری خواهان، 29 درصد افراد مستقل و 4 درصد مابقی را تشکیل می دادند.

تارنمای هیل از سال 2018 با موسسه هریس و مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد همکاری داشته است.

دمکرات ها به شکل فزاینده ای خواستار توقف استفاده از سلاح های تهاجمی هستند هر چند که تعداد اندکی از آنها خوستار توقف سلاح های نیمه خودکاری هستند که شامل بسیاری از سلاح های شکاری است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تیرانداز حمله فلوریدا را که 17 کشته بر جای گذاشت، «از نظر روانی بیمار» توصیف کرده و گفته است که کشور باید اقداماتی را بکار بندد که تضمین کند افراد بیمار روانی نمی توانند اقدام به خرید سلاح کنند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان به تازگی گزارش داد با وجود فشارها بر کنگره برای کنترل سلاح، چشم اندازی برای چنین تغییری در کشور وجود ندارد.

ترامپ از ایده مسلح کردن معلمان مدارس برای مقابله با حملات احتمالی در آینده حمایت کرده است؛ پیشنهادی که علاوه بر هزینه بر بودن، می تواند تبعات دیگری از جمله تبدیل مدارس به صحنه جنگ و احتمال شلیک های اشتباه به بار آورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید