دولت مرکزی عراق فورا به تعهدات خود در قبال اقلیم کردستان عمل کند

کدخبر: ۲۰۲۹۹۹
یکی از مسئولان اقلیم کردستان عراق که به آمریکا سفر کرده اظهار داشته است اربیل به تعهدات خود عمل کرده حالا وقت آن رسیده تا بغداد نیز تعهدات خود در قبال اقلیم کردستان را عملی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «مسرور بارزانی» رئیس شورای امنیتی اقلیم کردستان و پسر «مسعود بارزانی» اعلام کرد که اقلیم کردستان تمام تعهدات خود از جمله اجرای قانون اساسی عراق را انجام داده است و حالا دولت مرکزی عراق باید به تعهدات خود در قبال اقلیم کردستان عمل کند.

بارزانی که به آمریکا سفر کرده است در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در دیدار با مسئولان آمریکایی به آنها ابلاغ کرده که اقلیم کردستان منتظر است تا بغداد فورا به تعهدات خود از جمله پرداخت حقوق کارکنان دولتی اقلیم کردستان و رفع ممنوعیت پروازهای خارجی از فرودگاه های اقلیم، عمل کند.

بارزانی در سفر خود به آمریکا تاکنون با «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا، «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش و «جاناتان کوهن» معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کرده است.

مسرور بارزانی تأکید کرد که اقلیم کردستان بخش مهمی از خاورمیانه است و آمریکا در تلاش است تا روابط خود با آمریکا را تقویت کند، وی همچنین در خصوص شکست داعش در عراق گفت که بدون شک سازمان نظامی داعش در عراق با شکست روبه رو شده است اما این به معنای پایان وجود داعش در عراق نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید