تلگرام در آستانه اختلاس ناخواسته ؟

کدخبر: ۲۰۳۰۶۶
پاول دورف در روزهای گذشته 850 میلیون دلار سرمایه را برای راه اندازی شبکه باز تلگرام (TON) جذب کرده و قرار است در دور دوم سرمایه گذاری این مبلغ را به 1.7 میلیارد دلار افزایش دهد، اما در صورتی که این پروژه اجرایی نشود چه بر سر این مبلغ هنگفت خواهد آمد؟
تلگرام در آستانه اختلاس ناخواسته ؟

شبکه باز تلگرام در اکوسیستمی شبیه اتریوم توسعه یافته و از اپلیکیشن ها، خدمات و فروشگاهی برای کالاهای دیجیتال و فیزیکی تشکیل شده است.

در صورت فسخ قراداد، تضمینی وجود ندارد که تلگرام توان بازپرداخت مبلغ پرداختی را داشته باشد

این کمپانی در ابتدا قرار بود سرمایه لازم را در دو مرحله خصوصی و عمومی فراهم کند اما سخت گیری های اخیر در زمینه عرضه اولیه سکه و کلاهبرداری های صورت گرفته، امکان عرضه آن در کشورهایی نظیر آمریکا و بریتانیا را زیر سوال برده و به همین دلیل دورف تصمیم گرفته یک بار دیگر شانس خود را برای جذب سرمایه به صورت خصوصی امتحان کند.

در اسناد ارسال شده برای سرمایه گذاران تاکید شده که در صورت عدم اجرای پروژه تا مهر ماه 1398سرمایه آنها برگردانده می شود اما این کمپانی در سندی جداگانه مدعی شده که در صورت فسخ قراداد تحت هر شرایطی، هیچ تضمینی وجود ندارد که تلگرام توان بازپرداخت مبلغ پرداختی را داشته باشد.

با این حال برخی موسسات فعال در این زمینه از قبیل DiPasquale تاکید کرده اند که اگر این کمپانی موفق به جمع آوری این مبلغ سرسام آور شود، قطعا آن را عرضه نیز می کند.

بر اساس اسناد 132 صفحه ای که برای سرمایه گذاران ارسال شده سرمایه جمع آوری شده برای توسعه شبکه ای مبتنی بر بلاکچین و مشتمل بر سیستم ذخیره سازی فایل، خدمات DNS، سامانه تبادل تبلیغات و موارد دیگر به کار می رود، با این حال برخی از کارشناسان از جمله اساتید دانشگاه های جان هاپکینز و MIT آنها را آرزوهای بلند پروازانه و فاقد جزئیات فنی دانسته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید