کره‌ جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک خود را اوایل آوریل برگزار می‌کنند

کدخبر: ۲۰۳۱۱۰
یک مشاور امنیت ملی دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی اعلام کرد، این کشور و آمریکا از اوایل ماه آوریل رزمایش مشترک خود را که پیشتر به بعد از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی موکول شده بود، از سر خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ مون چانگ این، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری کره‌ جنوبی در سخنرانی در یک سمینار در شهر واشنگتن گفت که اطلاع دارد این رزمایش‌ها در اولین هفته ماه آوریل آغاز خواهد شد.

براساس گزارش امروز(چهارشنبه) خبرگزاری یونهاپ، مون گفت، اگر پیش از این رزمایش‌ها مذاکراتی میان آمریکا و کره شمالی صورت بگیرد شاید یک نوع سازش به وجود بیاید و امیدوار است که گفت‌وگو میان واشنگتن و پیونگ یانگ آغاز شود.

ارتش‌های آمریکا و کره‌ جنوبی معمولا رزمایش‌های سالانه خود را در ماه‌های مارس و آوریل برگزار می‌کنند که بالغ بر 17 هزار سرباز آمریکایی و 300 هزار نیرو از کره‌ جنوبی در آنها شرکت می‌کنند.

مقام‌های دولتی سئول گفته‌اند مخالفتی با برگزاری این رزمایش طبق برنامه ریزی ندارند و در عین حال سونگ یونگ مون، وزیر دفاع کره‌ جنوبی اوایل ماه جاری میلادی گفت، او و جیمز ماتیس، همتای آمریکایی‌اش در فاصله پایان بازی‌های پارالمپیک زمستانی در 18 مارس تا آغاز ماه آوریل رسما طرح‌های مربوط به این رزمایش را اعلام خواهند کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید