آغاز مجدد تمرینات نظامی مشترک واشنگتن و سئول در شبه‌جزیره کره

کدخبر: ۲۰۳۱۱۴
یک مشاور رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد این کشور و آمریکا تمرینات نظامی مشترک خود در شبه جزیره کره را از سر می گیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «مون چانگ این» یکی از مشاوران امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد تمرینات نظامی مشترک سئول و واشنگتن از اوایل آوریل از سر گرفته خواهد شد. پیشتر این تمرینات نظامی به دلیل برگزاری بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ به حالت تعلیق درآمده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، «مون چانگ این» در اظهاراتش در کنفرانسی در واشنگتن گفت: «من مطلع هستم که تمرینات نظامی مشترک در هفته اول آوریل آغاز خواهد شد.»

او ضمن ابراز امیدواری در خصوص برگزاری مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن اظهار کرد: «با این حال، اگر گفتگوها میان  آمریکا و کره شمالی قبل از تاریخ آغاز تمرینات نظامی برگزار شود، ممکن است توافقاتی برای سازش ایجاد شود.»

کره جنوبی و واشنگتن به طور معمول تمرینات نظامی مشترک خود را در ماه مه و آوریل برگزار می کنند که در این تمرینات 17 هزار نیروی نظامی آمریکایی و بیش از 300 هزار نیروی نظامی از کره جنوبی حضور دارند.

مقامات دولتی سئول اظهار کردند با تاریخ برگزاری تمرینات نظامی مشترک مشکلی ندارند؛ با این حال، وزیر دفاع کره جنوبی پیشتر گفته بود وی و همتای آمریکایی‌اش، تاریخ آغاز مجدد تمرینات نظامی مشترک را پس از برگزاری پارالمپیک زمستانی 2018، که از 18 مارس تا اوایل آوریل در کره جنوبی برگزار می شود، اعلام خواهند کرد.

کره شمالی تمرینات نظامی مشترک واشنگتن و سئول را نوعی اعلان جنگ قلمداد می کند. پیونگ یانگ اعلام کرده بود در صورت آغاز مجدد این تمرینات در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ ساکت نخواهد نشست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید