ادعای تکراری نائورت: ایران در منطقه نگرانی‌ها و ناآرامی‌هایی ایجاد کرده است

کدخبر: ۲۰۳۱۲۸
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی بار دیگر در اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در گفتگو با این شبکه مدعی شد ایران مسئول ناآرامی‌ها و اقدامات تخریبی در منطقه است.

او درباره عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق با تکرار اتهامات خود علیه سوریه، مدعی شد: آمریکا با دقت، اوضاع غوطه شرقی و مشکلات سکنه این منطقه را زیر نظر دارد. نظام سوریه و بشار اسد به صورت مستقیم مسئول کشته شدن ملت خود هستند؛ باید روسیه را نیز اضافه کرد. اصل بر این است که روسیه به بشار اسد برای نابودی سلاح شیمیایی این کشور کمک کند. باید دولت روسیه تضمین کند سلاح شیمیایی در سوریه وجود ندارد، ولی مسکو از نظام سوریه حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که ارزیابی او از مسئولیت ایران چیست، مدعی شد: «ما دیدیم که ایران نگرانی‌ها و ناآرامی‌های ایجاد کرده است. ایران از حزب‌الله و گروه‌های شورشی حمایت می‌کند و کمک‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی خود را به سوریه و نقاط دیگر ارسال می‌کند. ما می‌دانیم ایران مسئول این ناآرامی‌ها و اقدامات تخریبی در همه نقاط جهان است.»

نائورت در پاسخ به این پرسشی درباره اینکه آیا عملیات نظامی ترکیه در عفرین نیز شامل قطعنامه آتش‌بس است یا نه، گفت: ما به گفتگو با شماری از کشور‌ها در جهان درباره نگرانی‌های خود درباره سوریه ادامه می‌دهیم. نیرو‌های آمریکایی در عفرین حضور ندارند ولی ما نگرانی‌هایی درباره این منطقه داریم. عفرین مشمول آتش‌بس است و ما موضع خود را درباره این مسئله به روشنی بیان کرده‌ایم.

او افزود: ما به صورت مستمر با دولت ترکیه درباره حوادث عفرین ارتباط داریم و می‌دانیم ترکیه نگرانی‌های بحق امنیتی دارد ولی از همه کشور‌ها می‌خواهیم به قطعنامه اخیر شورای امنیت توجه داشته باشند. این قطعنامه خواهان آتش‌بس در همه اراضی سوریه شده است و هیچ استثنایی وجود ندارد و این استثنا تنها علیه القاعده، داعش و جبهه النصره است. موضع شورای امنیت و حامیان این قطعنامه در این زمینه روشن است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه درباره سوریه گفت: آمریکا نمی‌خواهد نیات خود را اعلام کند. ما نمی‌خواهیم دیگران بدانند که آمریکا به دنبال چه اقدامی است. ما به این موضوعات در عرصه دیپلماتیک توجه جدی داریم و گزینه‌های خود را بر روی میز قرار داده ایم و درباره این گزینه با کشور‌ها گفتگو می‌کنیم. موضع ما روشن است. روسیه و سوریه مسئول هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید