وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

نباید دانش آموزان مبتلا به بیماری های نادر را جدا کنیم

کدخبر: ۲۰۳۱۴۱
سید محمد بطحایی ضمن انتقاد از جداسازی دانش آموزان مبتلا به بیماری های نادر گفت: تفاهم نامه ای برای حمایت از این دانش آموزان با بنیاد بیماری های نادر به امضا رسیده است.
نباید دانش آموزان مبتلا به بیماری های نادر را جدا کنیم

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نهمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمل خیر نیکوکاران که از نیازمندان دستگیری می کنند قابل تقدیر است و حضور من در این مراسم به دلیل تشکر از افراد خیر گمنام بوده و من دست بوس این عزیزان هستم.

وی ادامه داد: در جامعه دانش آموزی تعدادی مبتلا به بیماری نادر هستند و اغلب از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند و آموزش و پرورش باید سهمی در کاهش آلام این افراد و تحصیل آنها داشته باشد.

بطحایی عنوان کرد: دانش آموزان سالم و مبتلایان به بیماری های نادر باید با یکدیگر تحصیل کنند و جدا سازی آنها کار صحیحی نیست و باید در جهت درمان این دانش آموزان اقدامات خوبی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از بودجه وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان مبتلا به بیماری های نادر در نظر گرفته شده است و در تلاشیم تا بسته های درمانی برای آنها در نظر گرفته شود .

وی افزود : دانش آموزان مختلف باید در کنار هم رشد کنند و مدارس را به تدریج به مدرسه های عادی سوق می دهیم و آموزش فراگیر مبتلایان به بیماری های نادر در آموزش و پرورش انجام می شود همچنین با امضای تفاهم نامه با بنیاد بیماران نادر کمیته ای در این زمینه تشکیل شده است تا قدم های موثری برداشته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید