ائتلاف راست میانه پیشتاز انتخابات پارلمانی ایتالیاست

کدخبر: ۲۰۳۵۵۹
براساس آمار اولیه، ائتلاف راست میانه متشکل از حزب برلوسکنی، راست افراطی، جناح راست و حزب کوچک دیگری احتمالا ۲۲۵ تا ۲۶۵ کرسی از ۶۳۰ کرسی در پارلمان به دست می‌آورد. این جناح با ۳۳- ۳۶ درصد آرا پیشتاز است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشور ایتالیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد، پس از شمارش ۵۰ درصد از ‌آرای ریخته شده به صندوق‌ها، ائتلاف راست میانه متشکل از حزب "فورزا ایتالیا" به رهبر سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین این کشور، راست افراطی "لگا" به رهبری ماتئو سالوینی، جناح راست "برادران ایتالیا" و یک حزب کوچک به نام "ما با ایتالیا" این ائتلاف ۳۳ تا ۳۶ درصد از آرا را به خود اختصاص داده است.

حزب مستقل جنبش "پنج ستاره" نیز با ۲۹.۵ — ۳۲.۵ درصد آرا در جایگاه دوم است، درحالیکه ائتلاف چپ میانه به رهبری حزب دموکراتیک تنها ۲۰.۵ —۲۲.۵ درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد.

جنبش پنج ستاره می‌تواند ۱۹۵ تا ۲۳۵ کرسی را در پارلمان به دست بیاورد درحالیکه ائتلاف چپ میانه تنها ۱۱۵ تا ۱۵۵ کرسی را در مجلس عوام پارلمان به دست می‌آورد.

ائتلاف راست میانه می‌تواند ۱۱۲ تا ۱۵۲ کرسی از ۳۲۰ کرسی را در سنا به دست بیاورد.

معاون رهبر حزب راست افراطی ضد مهاجرتی "لگا" که پیشتر لگا نورد نام داشت و رهبری آن را ماتئو سالوینی برعهده دارد،‌ امروز به خبرنگاران گفت که حزبش بابت نتایج انتخابات پارلمانی راضی است.

وی گفت: این یک رضایتمندی فوق العاده برای حزب و سالوینی است. این نتایجی تاریخی است. ما با چهار درصد شروع کردیم. حالا ۱۶ تا ۱۷ درصد داریم و شاید هم بیشتر. به طور حتم، ما با متحدانمان گفت‌وگو می‌کنیم. ما ایده‌هایی داریم که انجامشان دادیم و حالا به آینده با طیب خاطر می‌نگریم.

براساس نتایج نظرسنجی از سوی شبکه خبری " Rainews ۲۴"، حزب لگا ۱۲.۵ تا ۱۵.۵ درصد از کرسی‌های پارلمان و ۱۳ تا ۱۶ درصد از کرسی‌ها در سنا را به دست می‌آورد. این تعداد دقیقا مشابه حزب سیلویو برلوسکنی در پارلمان است.

با پایان رای گیری در انتخابات روز یکشنبه ایتالیا، نظرسنجی از رای دهندگان نشان می‌دهد که ممکن است هیچ یک از احزاب نتوانند در پارلمان به حد نصاب لازم برای تشکیل دولت برسند.

براساس این نظرسنجی‌ها انتظار می‌رود ائتلاف راست میانه سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا، برنده بیشترین کرسی‌ها شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید