الجزیره: امارات با فشار بر ترامپ خواهان برکناری تیلرسون شده بود

کدخبر: ۲۰۳۷۰۱
شبکه 'الجزیره' گزارش داد که طبق پیام های افشا شده یک بازرگان که به سود امارات عمل کرده، وی 'دونالد ترامپ' را تحت فشار قرار داده تا 'رکس تیلرسون' وزیر خارجه آمریکا را برکنار کند.

به گزارش روز سه شنبه این شبکه خبری، طبق این پیام های افشا شده توسط 'بی بی سی'، 'الیوت برودی' یک بازرگان آمریکایی نزدیک به دولت امارات و یکی از حامیان کمپین تبلیغاتی رئیس جمهوری آمریکا، وی، ترامپ را تشویق کرده که تیلرسون را برکنار کند، به این دلیل که او حامی امارات در بحران دیپلماتیک میان این کشور با قطر نبوده است.

همچنین این بازرگان در نشست خود با ترامپ در ماه اکتبر (مهر و آبان ماه) از وی خواسته که از امارات و عربستان حمایت کرده و اقدام به ورود به بحران جاری در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و جانبداری از قطر نکند.

طبق پیام های افشا شده، برودی از ترامپ خواسته که تیلرسون را به دلیل عملکرد ضعیفش برکنار کند.

این بازرگان همچنین از رئیس جمهوری آمریکا خواسته که دیداری محرمانه با 'محمد بن زاید آل نهیان' ولیعهد ابوظبی به دور از چشم رسانه ها در نیویورک و یا نیوجرسی داشته باشد. طبق این پیام ها ترامپ با این موضوع موافقت کرده است.

شبکه بی بی سی گزارش داد که این پیام های الکترونیکی از سوی برودی به 'جرج نادر' بازرگان آمریکایی و لبنانی تبار فرستاده شده که خود را مشاور ولیعهد ابوظبی معرفی کرده است.

طبق گزارش این شبکه، نادر از سوی 'رابرت مولر' بازپرس ویژه تحقیق در مورد تلاش های امارات برای تاثیر گذاری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق حمایت مالی این کشور از کمپین ترامپ، مورد سوال قرار گرفته است.

شبکه الجزیره گزارش داد که برودی در ماه اکتبر با 'جرد کوشنر' داماد و مشاور ترامپ نیز دیدار داشته است.

روزنامه 'نیویورک تایمز' در روزهای گذشته در گزارشی، از لابی امارات در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا پرده برداشت و نوشت: در هفته های اخیر، بازرسان رابرت مولر از جورج نادر لابی گر امارات سوال کرده اند و شاهدان را تحت فشار گذاشته اند تا درباره تلاش این کشور برای نفوذ سیاسی در آمریکا از طریق دادن پول در حمایت از مبارزات انتخاباتی ترامپ هر اطلاعاتی دارند، ارائه دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید