دستگیری بیش از ۴ هزار داعشی از سال ۲۰۱۱ تاکنون در ترکیه

کدخبر: ۲۰۳۷۱۹
ترکیه اعلام کرد این کشور از سال ۲۰۱۱ تاکنون، ۴ هزار تروریست داعشی و ۱۲۵۰۰ مظنون تروریستی را دستگیر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «بکیر بوزداغ» معاون نخست وزیر ترکیه، اعلام کرد این کشور از سال 2011 تا 2018 بیش از 4 هزار عضو گروه تروریستی داعش را دستگیر کرده است.

بر اساس اظهارات بکیر بوزداغ، 1850 نفر از افراد دستگیر شده تبعه خارجی هستند. وی همچنین اظهار کرد بیش از 12 هزار و پانصد نفر، از جمله 5654 تبعه خارجی، که مشکوک به ارتباط با گروه تروریستی داعش بودند، دستگیر شدند.

همچنین مقامات ترکیه ادعا کردند ارتش این کشور در عملیات نظامی پیشین خود در سوریه موسوم به عملیات «سپر فرات»، 3 هزار عضو گروه تروریستی داعش را در سوریه و هزار داعشی دیگر را در عراق کشته است.

در سال های اخیر، ترکیه چندین بار هدف حملات تروریستی عناصر داعش قرار گرفته است. در واکنش به این حملات، پلیس ترکیه عملیات های گسترده ای را در چارچوب شناسایی و بازداشت عناصر این گروه تروریستی در سراسر این کشور در دستور کار خود قرار داده است.

اخیرا ترکیه در تازه ترین عملیات نظامی خود در خاک سوریه موسوم به عملیات «شاخه زیتون»، به بهانه مبارزه با عناصر تروریستی به شهر عفرین در شمال این کشور حمله کرد. دمشق اقدامات نظامی آنکارا در خاک این کشور را محکوم کرده و آن را مصداق نقض تمامیت ارضی این کشور دانسته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید