روسیه آماده قطع اینترنت و راه اندازی وب خود است

کدخبر: ۲۰۳۷۶۱
فارس:روسیه تهدید کرده که اگر تحریم های غرب تا بدان حد گسترده شود که بخواهد موجب کنار گذاردن این کشور از وب شود، روسیه آماده استفاده از اینترنت خاص خود است.
روسیه آماده قطع اینترنت و راه اندازی وب خود است

گرمن کیلمنکو دستیار رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با شبکه خبری ان تی وی تصریح کرده که روسیه در حال حاضر از نظر فنی آماده هر چیزی هست ولی خداحافظی از اینترنت جهانی بدون درد و ناراحتی نخواهد بود.

وی افزوده است: مشکل و شکست معمولا در زمان انتقال از یک فناوری به فناوری دیگر رخ می دهد، زیرا ممکن است برخی افراد اطلاعات خود را در خارج از روسیه ذخیره کرده باشند یا دامنه های خود را در بیرون از این کشور میز بانی کنند.

بر اساس قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی داده ها، تمامی شرکت هایی که کار پردازش داده های شهروندان روسی را انجام می دهند باید متعهد به ذخیره سازی این اطلاعات بر روی سرورهایی در داخل خاک روسیه باشند. بکه اجتماعی لیند - این به علت بی توجهی به همین مساله در روسیه فیلتر شد و در نهایت توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی با پذیرش این قانون مجوز فعالیت در روسیه را کسب کردند.

کیلمنکو افزوده است: در حال حاضر نسخه روسی اینترنت که به طور ویژه برای استفاده کارکنان غیرنظامی دولت طراحی شده، قابل استفاده است و روسیه مانند چین و آمریکا دارای موتورجستجوها، شبکه های اجتماعی و سیستم تبلیغات آنلاین خاص خود است.

به گفته وی در مورد استفاده از اینترنت در تمامی کشورهای قوانینی وجود دارد و روسیه هم از این امر مستثنی نیست. البته اعمال قوانین سفت و سخت مشابه با کوبا یا کره شمالی مد نظر روسیه نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید