تفکرات شفر در امارات جواب داد

کدخبر: ۲۰۳۷۷۳
سایت نود: استقلال در شبی که داور یازی دو پنالتی مشکوک و بحث برانگیز به ضررش گرفت موفق شد با یک بازی حساب شده تیم العین امارات را در ابوظبی متوقف کند.
تفکرات شفر در امارات جواب داد

استقلال برای باز کردن دروازه العین روی ضعف سمت راست و البته قلب خط دفاع این تیم حساب باز کرده بود و با تکرار سیکل‌های حرکتی خود در سمت چپ دو بار به گل رسید تا در پایان بازی سربلند از زمین خارج شود. 

استقلال برخلاف بازی فصل گذشته این بار کاملا با برنامه در زمین العین حاضر شد اما نه فقط برنامه تدافعی. شفر از همان دقایق ابتدایی نشان داد که عطش بردن برای استقلالی‌ها حتی در زمین العین قدرتمند هم کم نخواهد شد. فشار آبی‌ها اما به سمت چپ زمین خلاصه می‌شد. با وجود این که وریا در سمت راست آماده‌ترین روزهای خود را می‌گذراند شفر تصمیم گرفت برای خطرناک‌تر شدن حملات تیم‌اش از سمت راست خط دفاع العین استفاده کند. جایی که استقلال با فرشید اسماعیلی و امید نورافکن دوندگی و جنگندگی زیادی را به اجرا گذاشته بود تا برتری خود را دیکته کند.

در نیمه اول دو پاس کلیدی شجاعیان و جپاروف از سمت چپ فرصت‌هایی را برای استقلال به وجود آورد که البته راه به دروازه العین نبرد. در نیمه دوم اما دو پاس مشابه اسماعیلی دو بار منجر به باز شدن دروازه العین شد تا سمت چپ استقلال آتش‌بارتر از همیشه به نظر برسد. یک بار هم تیام در سمت چپ با پاس کلیدی شانس گلزنی برای استقلالی‌ها به وجود آورد که البته به گل تبدیل نشد. گراف پاس‌های کلیدی و پاس گل‌های استقلال نشان می‌دهد برنامه شفر برای ضربه زدن به العین کاملا مشخص بوده و مربی آلمانی بی‌توجه به در اوج بودن وریا غفوری در سمت راست تصمیم گرفت از ضعف دفاعی حریف در سمت راست استفاده لازم را ببرد تا وریا بیشتر به کنترل وینگر چپ اماراتی‌ها بپردازد. برنامه‌ای که پر بیراه هم نبود و منجر به بازی شناور و البته منطقی استقلال در امارات شد تا با وجود این که برد را از دست دادند، استقلالی‌ها برنده این رقابت باشند. یک امتیاز در امارات و البته با یک نمایش دلچسب و رضایت‌بخش. فرشید اسماعیلی، در روزی دو پاس گل داد که عمر عبدالرحمن، فقط یک پاس کلیدی به داخل محوطه جریمه استقلال داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید