اعلام آمادگی کره شمالی برای معامله با آمریکا

کدخبر: ۲۰۳۷۷۶
سئول تایید کرد کره شمالی اعلام کرده است در صورتی که امنیت این کشور تامین شود، پیونگ یانگ نیازی به تسلیحات هسته‌ای نخواهد داشت.
اعلام آمادگی کره شمالی برای معامله با آمریکا

همچنین، خبرگزاری یونهاپ گزارش داد کره شمالی پذیرفته است حین برگزاری مذاکرات با آمریکا، فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای خود را تعلیق کند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مشاور ارشد امنیتی مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، گزارش داد پیونگ یانگ و سئول پذیرفته اند مذاکرات دوجانبه‌ای را در ماه آینده برگزار کنند. انتظار می‌رود سران هر دو کشور در این مذاکرات حضور یابند.

گفته می‌شود این مذاکرات در منطقه‌ای بی‌طرف در شهر «پانمونجوم» واقع در 53 کیلومتری سئول، انجام خواهد شد.

وی افزود: «کره جنوبی و شمالی پذیرفته اند خط ویژه میان سران دو کشور را فعال کنند تا به این صورت، بتوانند به طور نزدیک با یکدیگر مشورت کرده و تنش‌های نظامی را کاهش دهند. آن‌ها همچنین پذیرفته اند پیش از برگزاری سومین نشست میان سران کره جنوبی و شمالی، مکالمه‌ای تلفنی با یکدیگر برقرار کنند.»

این سومین نشست در تاریخ این دو کشور به شمار می‌رود. در ساعات نخستین روز سه شنبه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی میزبان یک ضیافت شام با هیاتی از کره جنوبی بود. رسانه‌های دولتی کره شمالی، جو این دیدار را «صادقانه» اعلام کردند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: «کیم جونگ اون ضمن شنیدن نظر مون جائه این برای برگزاری یک نشست با حضور فرستادگان ویژه، نظرات خود را بیان کرد و توافقش را با این امر نشان داد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید