مشاور اقتصادی ارشد ترامپ هم استعفا کرد

کدخبر: ۲۰۳۸۱۹
کاخ سفید از استعفای گری کوهن، مشاور اقتصادی ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پی اختلافات با او خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای از استعفای «گری کوهن» مشاور اقتصادی ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

برخی منابع آگاه، دلیل استعفای کوهن را اختلافات او با ترامپ بر سر افزایش تعرفه‌های وارداتی اعلام کرده‌اند.

وی که به طور همزمان مدیریت شورای ملی اقتصاد آمریکا را نیز عهده‌دار بود، از مدتها پیش قصد خروج از کاخ سفید را داشت تا جاییکه شایعات زیادی در این باره در رسانه‌ها مطرح شده بود.

استعفای گری کوهن آخرین نمونه از زنجیره استعفاهایی است که از یکماه پس از ورود ترامپ به کاخ سفید آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد.

ترامپ در پی استعفای این مشاور ارشد یهودی خود در واکنشی توام با عصبانیت در توییتر خود نوشت: به‌زودی درباره انتصاب یک مشاور اقتصادی جدید تصمیم‌گیری می‌کنم. خیلی‌ها خواهان این شغل هستند [اما این بار] عاقلانه انتخاب می‌کنم!

طبق گزارش سی‎‌ان‌ان، استعفای گری کوهن زنگ خطر را در واشنگتن  و وال‌استریت به صدا در آورده است؛ چراکه بسیاری او را یک نیروی متعادل‌کننده در تشکیلات اقتصادی ترامپ می‌دانستند.

استعفای کوهن اکنون در کنار اقداماتی که ترامپ اخیرا در راستای تحقق سیاست اقتصادی ملی‌گرایانه خود به عمل آورده است، پرسش‌های زیادی را درباره مسیر اقتصادی دولت او ایجاد کرده است.

یک جمهوری‌خواه ارشد که هم با کاخ سفید همکاری دارد و هم در بازار مالی آمریکا فعالیت می‌کند، خبر استعفای کوهن را برای وال‌استریت و جامعه اقتصادی آمریکا، "وحشتناک و شوکه‌کننده" خواند.

گفتنی است گری کوهن پیش از ورود به کاخ سفید، از مدیران ارشد شرکت خدمات مالی و بانکداری معروف «گلدمن ساکس» آمریکا بود.

هنوز مشخص نیست با اوضاع آشفته کاخ سفید چه کسی جایگزین او در شورای ملی اقتصاد خواهد شد. یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفته است شاید ترامپ «لری کودلو» دوست و مشاور قدیمی خود را به این سِمت منصوب کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید