41 کارمند انتشارات نور ترکیه به اتهام همکاری با گروه گولن دستگیر شدند

کدخبر: ۲۰۳۸۵۲
روزنامه ینی شفق در خبری اعلام کرد که 41 نفر از کارمندان انتشاراتی نور این کشور به اتهام همکاری با گروه گولن دستگیر شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از این رسانه، در راستای تحقیقات از عوامل گولن، با صدور قرار بازاشت 60 نفر از کارمندان انتشارات نور، ماموران پلیس ضد ترور ترکیه 41 از متهمان را دستگیر کردند و عملیات برای دستگیری سایرین ادامه دارد.

به نوشته این رسانه، شرکت بزرگ انتشارات نور در ترکیه پیش از این متولی چاپ کتب فتح الله گولن و متهم به همکاری با بانک آسیا بود به طوری که مدیران انتشارات نور، چندین فقره وام از بانک های مختلف دریافت و مبالغ این وام ها را در بانک آسیا سرمایه گذاری کرده اند.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید