اتهام زنی وزیر خارجه عربستان به ایران/ همصدایی لندن با ریاض در پروژه ایران هراسی

کدخبر: ۲۰۳۹۰۱
انتخاب: عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در کنفرانس خبری با بوریس جانسون، همتای بریتانیایی خود تاکید کرد که لندن و ریاض بر سر ضرورت مقابله با اقدامات ایران توافق دارند.
اتهام زنی وزیر خارجه عربستان به ایران/ همصدایی لندن با ریاض در پروژه ایران هراسی

وب سایت انگلیسی العربیه گزارش داد: عادل الجبیر در این کنفرانس خبری همچنین گفته است، عربستان از یک روند گذار و گفت وگوهای سیاسی در یمن حمایت می کند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه تصریح کرده است: جنگ (در یمن) به ما تحمیل شد.

عادل الجبیر در ادامه حوثی ها را متهم کرده است که مخالف هرگونه راه حل سیاسی برای جنگ در یمن هستند.

وی گفته است: عربستان بابریتانیا در خصوص لزوم « مقابله با ایران و متوقف کردن حمایت این کشور از تروریسم توافق» دارد.

طبق این گزارش، بوریس جانسون نیز در این کنفرانس خبری گفته است، ایران در یمن نقش مخرب و خطرناکی ایفا کرده و منطقه را بی ثبات می کند.

در همین زمینه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر در واکنش به اظهارات مقام های بریتانیا و فرانسه گفته بود: «ادعای ارسال موشک به یمن با وجود محاصره شدید این کشور کذب و سناریویی ناشیانه است.»

روسیه هفته گذشته پیش نویس قطعنامه پیشنهادی بریتانیا را درباره تمدید تحریم های تسلیحاتی یمن که در آن نسبت به ناتوانی ایران در جلوگیری از نقض این تحریم ها ابراز نگرانی شده بود، وتو کرد.

در واکنش به وتوی این قطعنامه نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرده بود: در صورتی که روسیه به استفاده از حق وتوی خود برای جلوگیری از اقدام علیه رفتارهای خطرناک و بی ثبات کننده ایران ادامه دهد، آمریکا و شرکایمان می بایست دست به اقداماتی علیه ایران بزنند که روسیه قادر به جلوگیری از آنها نباشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید