5 نرم افزار ریکاوری قدرتمند برای ویندوز

کدخبر: ۲۰۳۹۶۴
کلیک: از دست دادن اطلاعات یکی از غم انگیزترین اتفاقاتی است که ممکن است برای همه پیش بیاید. در چنین مواقعی بهترین راهکار این است که به سرعت برنامه های بازیابی اطلاعات را وارد عمل کنید تا داده‌های از دست رفته تان بازگردانی شود. در این مطلب شما را با 5 نرم افزار ریکاوری که بهترین عملکرد را در این زمینه دارند، آشنا می‌کنیم.
5 نرم افزار ریکاوری قدرتمند برای ویندوز

از آنجایی که تعداد زیادی از این دسته اپ‌ها برای ریکاوری طراحی شده، انتخاب بهترین در میان آن‌ها، که تاثیر قدرتمندتری در این بخش داشته باشد، بسیار دشوار است. شاید شما از ده‌ها اپ مختلف برای ریکاوری استفاده کرده باشید، اما هیچ کدام آن طور که باید، کاربردی نبوده‌اند. از همین رو تصمیم داریم به شما 5 نرم افزار ریکاوری اطلاعات را معرفی کنیم که عملکرد فوق العاده ای دارند.

بدون شک اولین اپلیکیشنی که پس از پاک شدن داده‌های‌تان به هر طریق، باید نصب کنید، Recuva است. این نرم افزار ریکاوری که برای سیستم عامل ویندوز ساخته شده، می‌تواند با قدرت بالا، تمامی بخش‌های کامپیوتر را برای جستجوی داده‌های حذف شده بررسی کند. علاوه بر این‌ها امکان جستجو در درایوهای مجازی مانند فلش دیسک‌ و هاردهای اکسترنال هم در این برنامه موجود است. از دیگر ویژگی‌های Recuva می‌توان به ساپورت انواع فایل‌ها و گروه بندی‌شان بر اساس فرمت اشاره کرد. نحوه کار با این نرم افزار بدین صورت بوده که نوع اسکن خود را (که می‌تواند سطحی و یا عمیق باشد) انتخاب می‌کنید و سپس با اتمام فرآیند، به ذخیره فایل‌های پیدا شده مورد نیاز می‌پردازید. این امکان هم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که پیش از بازگردانی فایل، از گزینه پیش نمایش استفاده کند و سپس در صورت نیاز آن را در محل دلخواه ریکاوری کند.

 

نرم افزار ریکاوری

Stellar Data Recovery

Stellar Data Recovery، یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های بازیابی اطلاعات برای کامپیوتر بوده که قدرت بالایی در این زمینه دارد. رابط کاربری ساده این اپ باعث شده تا به راحتی و بدون هیچ گونه سردرگمی، داده‌های خود را از طریق این اپ، بازگردانی کنید. علاوه بر این‌ها امکانات حرفه‌ای هم برای ریکاوری موجود بوده که توسط آن‌‌ها می‌توانید به صورت عمیق در درایوها و حتی دیسک‌های خارجی مانند فلاش دیسک‌ها‌‌‌‌، به جستجو بپردازید. همچنین پیش از بازگردانی فایل‌ها به شما این امکان داده می‌شود تا یک پیش‌ نمایش از فایل‌ پیدا شده، داشته باشید. Stellar Data Recovery در دو نسخه برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک موجود بوده و می‌توانید به آسانی آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

اپلیکیشن ریکاوری

Undelete 360

یکی دیگر از ا‌پ‌های ریکاوری اطلاعات که برای سیستم عامل ویندوز عرضه شده، Undelete 360 است که با سرعت بالا اقدام به جستجوی انواع فایل‌های حذف شده شما می‌کند. این برنامه علاوه بر بازیابی فایل‌های حذف شده ویندوز، قادر به بازیابی اطلاعات از درایوهای دیگری مانند دوربین‌ دیجیتال، کارت‌ حافظه، فلش دسیک‌، هارد اکسترنال و موارد این چنینی است. اکثر فرمت‌های تصویری، صوتی و متنی توسط این برنامه پشتیبانی شده و این امکان به کاربر داده می‌شود تا پیش از زدن دکمه ریکاوری، به یک پیش‌ نمایش از موارد پیدا شده دسترسی داشته باشد.

نرم افزار ریکاوری

TestDisk

یکی از اپلیکیشن‌های متن باز در زمینه بازیابی اطلاعات، TestDisk بوده که عمده تمرکزش بر روی بازیابی پارتیشن‌های حذف شده و مشکلات بوت دیسک‌های کامپیوتر است. علاوه بر موارد گفته شده، توانایی بازیابی داده‌های درایوها هم در این اپ دیده می‌شود که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این برنامه با ارایه امکانات فراوان نه تنها پاسخگوی نیاز‌ کاربران معمولی بوده، بلکه برای کاربران حرفه‌‌ای‌تر هم بسیار کارآمد محسوب می‌گردد. بازیابی و ساخت دوباره بوت سکتور، پشتیبانی از انواع مختلف درایوها و همچنین موجود بودن برای سیستم عامل‌های مختلف از جمله ویندوز، مک و لیونکس، دیگر موارد مثبت موجود در TestDisk هستند که می‌توان در این بخش به آن‌ها توجه داشت. البته دقت داشته باشید که این نرم افزار ریکاوری ظاهر گرافیکی نداشته و بیشتر مناسب افرادی است که توانایی کار با محیط دستورات خطی را دارند.

اپلیکیشن ریکاوری

IObit Undelete

اگر به تازگی چند فایل مختلف را از روی کامپیوتر خود حذف کرده‌اید و هیچ گونه عملیاتی مانند حذف و فرمت درایو صورت نگرفته، IObit Undelete با یک رابط کاربری ساده و پر سرعت برای شما ساخته شده است. در این نرم افزار ریکاوری اطلاعات‌‌، خبری از اسکن‌های عمیق که ممکن است تا چندین ساعت طول بکشند، نبوده و ریکاوری با سرعت بالا برای‌تان انجام خواهد شد. این برنامه انوع فایل‌های مختلف تصویری، صوتی و متنی را پشتیبانی کرده و آن‌ها را با یک کلیک برای‌تان بازیابی می‌کند. IObit Undelete تنها برای سیستم عامل ویندوز قابل دانلود و نصب است.

نرم افزار ریکاوری

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید