غائله نمایشی تعرض به سفارت ایران در لندن چگونه به پایان رسید؟

کدخبر: ۲۰۳۹۸۱
سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد.
غائله نمایشی تعرض به سفارت ایران در لندن چگونه به پایان رسید؟

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد. قاسمی خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این اقدام گفته بود: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد. 

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

 «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس در حساب توئیتری خود نیز نوشته بود: تعداد اندکی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کردند و با شکستن پرچم در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید