عضو سابق پارلمان نیوزیلند: آمریکا شریک جرائم جنگی تروریست‌هاست

کدخبر: ۲۰۴۰۰۷
نماینده سابق پارلمان نیوزیلندگفت: آمریکا به دلیل تداوم حمایت های خود از اقدامات رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت های بشری و پایمال کردن حقوق بشر و همچنین اصول اساسی تمدن نه تنها به کشور غیرقابل اعتمادی تبدیل شده، بلکه شریک جرائم جنگی جنایات تروریست ها نیز است.

ایرنا؛ 'ریچارد میسون' نماینده سابق پارلمان نیوزیلند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تا زمانی که آمریکا همچون یک جنگ افروز جهانی غیر قابل کنترل رفتار می کند، نمی توان انتظار صلح جهانی داشت.

وی معتقد است که آمریکا یک حامی اصل ترویست هایی مانند داعش در جهان است.اظهارات این کشور هنگام حمله نیروهای مردمی در عراق به مواضع داعش به منظور نابود کردن این گروه تروریستی و همچنین در زمان محاصره 'دیر الزور' در سوریه و موصل در عراق نشانه آشکاری از دوگانگی و دورویی آمریکا را در مواجهه با تروریست ها است.

این نماینده سابق پارلمان نیوزیلند در ادامه بیان کرد: علاوه بر سیاست های دوگانه ای که آمریکا در عراق و سوریه پیگیری می کند، از سوی دیگر به طور فعالانه کمک ها نظامی به عربستان در حمله به یمن و پیشتیبانی از این نیروها را انجام می دهد.

وی افزود: فعالیت های جنایت آمیز از طریق کاشت خشخاش توسط سازمان سیا و توزیع جهانی آن و حملات نظامی مرگبار علیه مردم بی گناه افغانستان همچنان ادامه دارد.

نماینده سابق پارلمان نیوزیلند همچنین خاطرنشان کرد که برخلاف آنچه که آمریکا در حمایت از تروریست انجام داده است، ایران در تلاش برای دفاع از خود و تحکیم یک دولت اسلامی مدرن و محبوب از طریق همکاری با کشورهای دیگر که چنین اهدافی را دنبال می کنند، بوده است.

'ریچارد میسون' تصریح کرد: روابط ایران با جنبش های مقاومت همچون حزب الله تنها برای مقابله با خشونت ها و حملات تحریک شده توسط رژیم صهیونیستی و آمریکاست که ریشه این قبیل رفتارها در آل سعود هم دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است که جهان از اتحاد شیطانی مخالفان محور مقاومت که شامل کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و افراط گرایان مذهبی هستند، آگاه شوند ، خاطرنشان کرد: این حزب الله بود که در دهه هشتاد رژِیم صهیونیستی را از آنچه که جنگ شهری لبنان خوانده می شود، عقب راند.

این اندیشمند نیوزیلندی همچنین تصریح کرد: نسل کشی مردم یمن توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی و با حمایت غرب درحال انجام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید