قرقاش ترکیه را به داشتن روابط عقلانی با کشورهای عربی توصیه کرد

کدخبر: ۲۰۴۰۳۳
وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه به ترکیه توصیه کرده تا سیاست عقلانی و حکمیانه ای در خصوص کشورهای عربی مجاور خود در پیش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه امروز در توییتر خود ترکیه را به رعایت حاکمیت کشورهی عربی و رفتار عقلانی و حکیمانه با کشورهای همجوار خود توصیه کرده است.

قرقاش که کشورش نقش بزرگی در جنگ علیه یمن و تجاوز به خاک این کشور ایفا می کند تأکید کرده که واضح است که روابط ترکیه و کشورهای عربی در بهترین وضعیت خود قرار ندارد و برای اینکه تعادل به این روابط بازگردد آنکارا باید  به حاکمیت کشورهای عربی احترام بگذارد.

وزیر اماراتی تأکید کرد که تجاوز به کشورهای عربی و حمایت از جریان های که با توسل به خشونت به دنبال تغییر حکومت ها هستند رفتار عقلانی از سوی آنکارا به شمار نمی رود و افزود: کشورهای عربی نمی توانند جهان عرب را مدیریت کنند و وضعیت فعلی همیشگی نیست و بهتر است کشورهای مجاور در رفتار با اعراب میان واقعیت و اساطیر تفاوت قائل شوند.

روابط ترکیه و امارات بعد از کودتای ناکام در ترکیه و بحران قطر چندان مساعد نبوده است، با انتشار گزارش هایی مبنی بر دست داشتن امارات در کودتای ترکیه و حمایت آنکارا از دوحه در برابر ابوظبی و ریاض این روابط تیره و تار تر هم شده است. در همین راستا اخیرا «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات یک توییتی که مدعی شده بود دولت عثمانی در مدینه دست به جنایت زده بود را بازنشر کرده بود. در پی این اقدام «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هم خطاب به وزیر اماراتی گفت: زمانی که جد ما «فخر الدین پاشا» از مدینه حمایت می کرد، اجداد شما کجا بودند که حالا مارا متهم می کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید