حمله مقام اماراتی به ترکیه در حمایت از ولیعهد سعودی

کدخبر: ۲۰۴۰۳۹
وزیر مشاور در امور خارجی امارات در سخنانی که حمایت از مواضع ولیعهد سعودی ارزیابی می شود با حمله به ترکیه گفت: روابط جهان عرب با ترکیه وضعیت خوبی ندارد وزمانی متعادل می شود که آنکارا به حاکمیت ما احترام بگذارد و رفتارش بر اساس حکمت وعقلانیت باشد.

به گزارش ایرنا ، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اخیرا در سفر خود به مصر ، ترکیه را یکی از سه ضلع 'مثلت شرارت' در منطقه معرفی کرده بود.

«انور قرقاش» روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: تعرض به کشورهای اصلی جهان عرب وحمایت از سازمان های تندرو که خواهان ایجاد تغییرات با استفاده از زور هستند بیانگر نگاه واقع بینانه نسبت به همسایگان نیست.

وی اضافه کرد : کشورهای عربی از سوی همسایگان اداره نمی شوند؛ شرایط کنونی هم برای همیشه باقی نخواهد ماند. کشورهای همسایه در روابط با جهان عرب باید بین حقیقت و خیال، تفاوت قائل شوند.

ترکیه ، از زمان شروع تنش میان عربستان ، امارات ، بحرین و مصر با قطر، جانب دوحه را گرفته است و علاوه بر گسترش همکاری های اقتصادی ، نیروی نظامی به پایگاه خود در این کشور اعزام کرده است.

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

کشورهای تحریم کننده ، سیزده شرط برای از سرگیری روابط خود با قطر اعلام کردند که قطع روابط نظامی با ترکیه یکی از آن ها بود.

قطر با رد اتهام حمایت از تروریسم طی 9 ماه گذشته اعلام کرده است که کشورهای تحریم کننده هیچ دلیل قانع کننده ای برای اتهام خود ارائه نکرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید