به دنبال راه اندازی مسابقات «بوکس بانوان» در ایران

کدخبر: ۲۰۴۱۷۱
ورزش بوکس در ایران شرایط جالبی دارد. تا مدت ها به دلایل مختلف اجازه پرداختن به این ورزش در ایران داده نمی شد. اما بعد از اینکه سالها پیش مجوز انجام این بازی ها صادر شد فدراسیون بوکس نیز آغاز به کار کرد. در شرایطی که چند ورزشکار در این رشته در سطح بین المللی درخشیدند حالا زمزمه هایی برای ایجاد فضا برای حضور بانوان در این رشته نیز مطرح شده است.
به دنبال راه اندازی مسابقات «بوکس بانوان» در ایران

رئیس فدراسیون بوکس امروز در یک نشست خبری در مورد این موضوع واکنش نشان داده است.حسین ثوری درخصوص راه‌اندازی بوکس بانوان که یکی از شعارهای انتخاباتی او بود، تاکید کرد:« راه‌اندازی بوکس بانوان را نیز رصد کردیم و در حال حاضر نیز در شهر تهران و سایر استان‌ها بسیاری از بانوان به صورت زیرزمینی به تمرین این رشته می‌پردازند، کسی نیست که بگوید این اتفاق در ایران نمی‌افتد و همه برگزاری بوکس زیرزمینی را تایید می‌کنند، ما باید این موضوع را از حالت غیرضابطه‌مند و غیرقانونی کنترل کنیم و آن را قانونمند کنیم. نمی‌خواهم اسمی از افراد خاصی بیاورم اما در حال حاضر بانوانی از همین ایران در لیگ بوکس کشورهای اروپایی بازی می‌کنند. وقتی این ظرفیت و علاقه‌مندی وجود دارد بهتر است روی آن کنترل باشد و مانند موسیقی که زمانی خوانندگان زیرزمینی داشتیم در بوکس بانوان نیز این موضوع را از این حالت در بیاوریم.»

*بدنبال راهکار برای راضی کردن مخالفان

رییس فدراسیون بوکس تایید می کند  که برای راه‌اندازی بوکس بانوان با مخاطراتی روبرو خواهد شد:« اینکه راه‌اندازی بوکس بانوان با یکسری مقاومت‌هایی روبه‌رو شود را می‌دانم ولی اگر راهکارهای مناسبی را اتخاذ کنیم، قطعا به این مهم دست پیدا می‌کنیم. بانوانی که الان به صورت زیرزمینی و پنهانی تمرین می‌کنند ممکن است به دلیل نبود قوانین و نظارت درست از سوی فدراسیون بوکس دچار مشکلاتی شوند که اگر آن‌ها را مطرح کنیم، بدون شک در راه‌اندازی این بخش کمک‌کننده است. چه بهتر است این پتانسیل‌ها در مسیر درست استفاده شود تا اینکه به صورت پنهانی به هدر برود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید