۸ میلیون کوبایی امروز در انتخابات این کشور شرکت می‌کنند

کدخبر: ۲۰۴۱۷۳
دست کم ۸ میلیون شهروند کوبایی امروز در انتخابات این کشور برای تعیین اعضای شورای ملی کوبا مشارکت خواهند کرد که به انتخاب اولین رئیس جمهور غیر از خانواده کاسترو منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، امروز یکشنبه شهروندان کوبایی در انتخابات شرکت کرده و به دو فهرست رسمی پیشنهادی نمایندگان پارلمان و شوراهای قانون گذاری محلی رأی می دهند.

این انتخابات که با مشارکت یک حزب برگزار می شود آخرین اقدام پیش از انتخاب اولین رئیس جمهوری است که از خانواده «کاسترو» انتخاب نمی شود، خانواده کاسترو از سال ۱۹۵۹ تا کنون رهبری کوبا را برعهده داشته اند.

دولت کوبا هر ۵ سال یکبار انتخاباتی برگزار می کند و از مردم این کشور می خواهد که به دو فهرست پیشنهادی و رسمی دولت رأی بدهند. شورای ملی که امسال انتخاب می شود در ۱۹ آوریل رئیس جمهور جدید کوبا را که قرار است جانشین «رائول کاسترو» شود انتخاب خواهد کرد.

انتظار می رود رائول کاسترو ۸۶ ساله همچنان ریاست حزب کمونیست کوبا را برعهده داشته باشد و «میگل دیار کانل» معاون اول رئیس جمهور این کشور که ۵۷ ساله است، به کرسی ریاست جمهوری دست پیدا کند.

در این انتخابات دست کم ۸ میلیون شهروند کوبی واجد شرایط رأی دهی به نامزدهای پیشنهادی رأی خواهند داد و قرار است یک کمیته ملی با ۶۰۵ عضو و یک شورای قانون گذاری محلی در ۱۴ ایالت انتخاب شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید