پوتین در سال ۲۰۱۴ دستور سرنگونی یک هواپیمای بمب‌گذاری شده را صادر کرده بود

کدخبر: ۲۰۴۲۶۸
رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی اعلام کرد در سال ۲۰۱۴ دستور سرنگونی یک هواپیمای بمب‌گذاری شده بر فراز شهر سوچی را صادر کرد.

ه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مستندی اعلام کرد اندکی پیش از آغاز مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک زمستانه سوچی در سال 2014 دستور سرنگونی یک هواپیمای مسافربری ترکیه را صادر کرده بود.ب

پوتین در مصاحبه‌ای 2 ساعته به منظور تهیه یک مستند، این تصمیم را برملا کرد. او در این مستند اعلام کرد پیش از افتتاح مراسم مذکور، از مقامات امنیتی تماسی دریافت کرد که از خطر بمب‌گذاری در این هواپیما خبر می‌دادند. خلبان بوئینگ 737-800 متعلق به هواپیمایی پگاسوس ترکیه -که در حال پرواز از خارکیف در اوکراین به استانبول بود-  گزارش داده بود یکی از مسافران بمبی به همراه دارد و از او خواسته هواپیما را در سوچی به زمین بنشاند.

در آن زمان، رئیس‌جمهور روسیه در مذاکره با ماموران امنیتی درباره چگونگی مدیریت این مسئله از آنها پرسید فرآیند استانداردی که در چنین مواردی دنبال می‌شود، چیست؟ او در پاسخ شنید که راه حل اورژانسی این گونه اتفاقات سرنگون کردن هواپیما است. براساس اظهارات پوتین، او به افسران امنیتی گفت: «طبق برنامه عمل کنید».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید