روسیه: تاکنون ۲۱۰ نوع سلاح جدید را در میادین نبرد در سوریه آزمایش کردیم

کدخبر: ۲۰۴۲۸۴
وزارت دفاع روسیه شمار تسلیحات نظامی جدیدی را که در میادین نبرد سوریه آزمایش شده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه شمار سلاح های جدیدی را که در سوریه آزمایش شده‌اند، فاش کرد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در این باره اعلام کرد کمک به سوریه که علیه تروریسم مبارزه می کند به نظامیان روسیه امکان داد تجربیات بزرگی در زمینه استفاده از تجهیزات و تسلیحات نظامی و جنگی جدید خود به دست آورند.

وی افزود: روسیه تاکنون 210 نوع سلاح جدید را در میادین نبرد در سوریه آزمایش کرده است. در نتیجه این آزمایش ها ما ملاحظات و عیب و نقص ها را ثبت کرده ایم و امیدواریم تغییرات لازم را بر روی این تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید اعمال کنیم.

سرگئی چمزوف، رئیس شرکت فناوری های پیشرفته روسیه موسوم به روستک نیز در همین باره خاطر نشان کرد بسیاری از تسلیحات و تجهیزات نظامی روسی از نظر کارآمدی خیلی بهتر از تسلیحات و تجهیزات نظامی هستند که در اروپا و آمریکا ساخته می شوند.

از جمله تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید ساخت روسیه که در نبرد با تروریسم در سوریه آزمایش شده‌اند می توان به سوخوی 35 اس (Su-35S) برخی دیگر از انواع هواپیماها، بالگردهای کا-52 (Ka-52) و بالگردهای 28 ان (28N)، سامانه ضد موشکی اس-400، کالیبر، کی اچ-101 (Kh-101)، خودروهای زرهی حمایت از تانک‌های بی ام پی تی ترمینیتور (BMPT Terminator)، خودروی زرهی شناسایی پی آر پی- 4ای آرگوس (PRP-4A Argus)، تجهیزات مین زدایی، ناوچه ها طرح 11661 (projet 11661 Gepard)، کشتی های جنگی طرح 21631 (projet 21631 Bouïan-M)، هواپیمای بدون خلبان (پهپاد) نوع نلک (Nelk)، بمب های هدایت شونده لیزری کی ای بی-1500 (KAB-1500)، خمپاره های هدایت شونده 152 میلیمتری کراسنوپول (Krasnopol)، سامانه نبرد فردی راتنیک (Ratnik) و سامانه جدید ارتباطی رمزگذاری شده اشاره کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید