کاریزمای گوگل بیشتر از اپل است

کدخبر: ۲۰۴۳۵۱
دیجیاتو:اخیراً تحقیق جدیدی توسط یک شرکت مشاور انگلیسی، مشخص کرده که آمریکایی‌ها برند‌های دنیا را چگونه ارزیابی می‌کنند و در این میان آمازون موفق شد که بالاترین رتبه را از آن خود کند. همچنین مشخص شده آمریکا‌یی‌ها معتقدند گوگل از اپل کاریزمای بیشتری دارد.
کاریزمای گوگل بیشتر از اپل است

کاریزمای بالا خصوصیتی است که تا به حال تاثیرات و برداشت‌های متفاوتی از صنعت تکنولوژی در سراسر زندگی کاربران ایجاد کرده است. حال عده‌ای از این ویژگی بهره‌مندند و برخی این خصوصیت را در خود ندارند.

کاریزما عملکرد عجیبی در ابعاد حسی دارد به طوری‌ که افراد بهره‌مند از این ویژگی، قادرند به کاربران بقبولانند که کلم بروکلی، آبی است یا حتی ابرها از پشمک ساخته شده‌اند.حال یک برند مشاور انگلیسی با نام Brandwell تصمیم گرفته تا این ویژگی را در میان برند‌های معتبر بسنجد که بسیاری از آنها در حوزه‌ی تکنولوژی فعالند.

 

 

 

این محققان سعی کرده‌اند که ویژگی کاریزما را در چندین محور بیازمایند. این محورها شامل هوشیاری، هدفمندی، امانتداری، دست و دلبازی و شجاعت می‌شوند. بر اساس این مطالعه، شرکت مشاور یاد شده، تلاش کرده تا به وسیله‌ی صحبت با ۳۱۳۵ نفر آمریکایی به شمایی کلی در این زمینه دست یابد.

آمازون بهترین برند کاریزماتیک دنیاست

بر اساس نتایج ارائه شده، به نظر می‌رسد که آمازون بهترین برند کاریزماتیک دنیا باشد چرا این کمپانی موفق شده تقریباً در تمامی زمینه‌ها بهترین نظرات را به خود جلب کند. تنها دست و دلبازی این برند بوده که از نظر کاربران جای بهبود دارد. به عبارت دیگر کمپانی جف بزوس درست مثل شخصیتش با اینکه از کاریزمایی بالا بهره می‌برد، قدری پول‌پرست نشان می‌دهد.

به باور آمریکایی‌ها، دست و دلباز‌ترین کسب و کار دنیا گوگل است و به همین دلیل توانسته عنوان دوم در لیست بهترین برند کاریزماتیک دنیا را از آن خود کند.

جایگاه اپل نیز در خور توجه است. این شرکت با تمام محصولات سنت شکن و فوق‌العاده‌اش نتوانسته فاکتور جذبه و کاریزما را به خود نسبت دهد. کمپانی کوپرتیونی در این تحقیق عنوان هشتم را دارد و آمازون، گوگل، هرشی (تولید کننده شکلات)، لگو (برند اسباب بازی معروف)، نتفلیکس، کلاگ (تولید کننده‌ی صبحانه) و دیزنی را دنبال می‌کند.

این اتفاق شاید بدین دلیل باشد که دست و دلبازی اپل در نظر کاربران بسیار پایین است و با گوگل، مایکروسافت و به خصوص سامسونگ فاصله‌ی زیادی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید