پرسپولیس، قهرمان نود و شش

کدخبر: ۲۰۴۴۳۰
پرسپولیس با کسب 67امتیاز از 31بازی، موفق‌ترین تیم لیگ‌برتری ایران در سال96 بود.
پرسپولیس، قهرمان نود و شش

جدولی که می‌بینید با جمع‌بندی تمام بازی‌های لیگ برتر در سال1396 تشکیل شده است. در سال روبه‌پایان 6هفته از لیگ شانزدهم و 25هفته از لیگ هفدهم برگزار شد که طبیعتا تیم پرسپولیس به‌عنوان قهرمان این 2‌لیگ، بیشترین امتیاز را به‌دست آورده است. تیم برانکو به‌طور میانگین 2/16امتیاز در هر بازی به‌دست آورده و با نزدیک‌ترین رقبای خود 13امتیاز فاصله دارد. جالب اینکه نیمی از 4باخت پرسپولیس در سال96 در 25هفته سپری‌شده از لیگ هفدهم رقم خورده و نیمی دیگر در همان 6بازی پایانی فصل شانزدهم.

 

جدول رده‌بندی سال 96
جدول رده‌بندی سال 96

 

شفر؛ ممنون‌دارِ منصوریان!

استقلال در جدول لیگ‌ هفدهم فعلا با یک امتیاز کمتر پایین‌تر از ذوب‌آهن ایستاده است. اما این تیم در 6بازی پایانی فصل گذشته یک امتیاز بیشتر از ذوب‌آهن گرفته بود و با تکیه بر همان یک امتیاز در جدول سال96 بالاتر از ذوبی‌ها ایستاده است. آن یک امتیاز برتری استقلال نسبت به ذوب‌آهن در روزهایی به‌دست آمد که آبی‌پوشان را علیرضا منصوریان هدایت می‌کرد و ذوب‌آهن را مجتبی حسینی.

موفقیت میهمان جدید

پارس‌جنوبی جم با وجود اینکه در لیگ گذشته حضور نداشت و 6بازی کمتر از سایر تیم‌ها انجام داده اما باز هم رتبه‌ای تک‌رقمی برای خودش دست‌وپا کرده است. امتیازات پارس در لیگ هفدهم از امتیازات تیم‌هایی مثل تراکتورسازی و گسترش و پدیده در هر 2‌لیگ بالاتر بوده است. ضمن اینکه جمی‌ها به‌همراه پرسپولیس صاحب کمترین تعداد باخت در سال96 هستند.

هیچ تیمی 2گل نزد

بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی همزمان متعلق به پرسپولیسی‌هاست. تیم برانکو در 31بازی، 52گل به‌ثمر رسانده و با وجود اینکه کمتر از 2گل در هر بازی زده اما باز هم برترین خط حمله را داشته است. پشت‌سر این تیم ذوب‌آهن قرار دارد که 47گل در 31بازی زده است. ذوبی‌ها با مجتبی حسینی 83/1گل در هر بازی می‌زدند و با قلعه‌نویی44/1 گل در هر بازی می‌زنند. خط دفاعی پرسپولیس هم به‌طور میانیگن در هر 2بازی، یک گل خورده و بهترین خط دفاعی سال96 بوده است. کمی بالاتر از خط دفاع استقلال که در هر بازی58/0 گل خورده است.

مشکی‌پوشان؛ بدترین در تمام فصول

صبای قم و ماشین‌سازی در سال96 فقط 6بازی در لیگ‌برتر انجام دادند و از این لیگ سقوط کردند. سپیدرود و پارس‌جنوبی که جایگزین این 2تیم شده‌اند هم فقط 25بازی دارند. اما در میان 14تیمی که 31بازی انجام داده‌اند مشکی‌پوشان صاحب کمترین تعداد امتیاز است. تیم مشهدی تقریبا نیمی از بازی‌هایش را باخته و با دریافت 42گل، صاحب بیشترین گل خورده در میان تمامی تیم‌ها هم هست.

شروع و پایان با شکست

با وجود کارنامه درخشان پرسپولیس در سال96 این تیم بازی‌های داخلی‌اش را در این سال با شکست آغاز کرده و با شکست هم به پایان رسانده است! نخستین بازی داخلی پرسپولیس در سال96 مقابل صنعت‌نفت آبادان بود که با باخت یک بر صفر سرخپوشان تمام شد. آخرین بازی داخلی این تیم نیز همین داربی اخیر تهران بود که با تک‌گل وریا غفوری نتیجه تلخی برای قرمزها داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید