نظریه استیون هاوکینگ در خصوص بهترین روش پنالتی زدن

کدخبر: ۲۰۴۵۳۴
پس از درگذشت استوین هاوکینگ، نظریه پرداز و فیزیکدان بزرگ انگلیسی، نگاهی انداخته ایم به تئوری های او در خصوص ورود علم به فوتبال و اینکه چگونه می توان از دانش، در فوتبال بهره برد. هاوکینگ نظریه جالبی در مورد نحوه زدن ضربات پنالتی دارد.
نظریه استیون هاوکینگ در خصوص بهترین روش پنالتی زدن

به گزارش آ اس، هاوکینگ پیش از این نظریه ای در مورد موفقیت تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2014 ارائه کرده بود. بر اساس نتایج این تحقیق، انگلیسی ها در جام جهانی 2014 با پوشیدن پیراهن های قرمز رنگ و انتخاب سیستم 3-3-4 می توانستند موفق تر باشند. همچنین احتمال برد انگلیس در بازی هایی که یک داور اروپایی قضاوت آن را بر عهده داشت، بیشتر می شد. بر اساس این تحقیق 63 درصد از بازی های انگلیس در جام جهانی که قضاوت آن بر عهده داوری اروپایی بوده، به نفع این کشور خاتمه یافته است. 

هاوکینگ در این خصوص گفته بود:«داوران اروپایی احساس بهتری نسبت به بازی انگلیس و بازیکنان این تیم دارند، تا بازیکنی نظیر لوییس سوارز. »

 انگلیسی ها همیشه با ضربات پنالتی مشکل داشته اند و اغلب اوقات اگر در بازی های مرحله حذفی کار به ضربات پنالتی بکشد، نمی توان برای این تیم شانسی متصور بود.

هاوکینگ در این خصوص نیز پیشنهادات جالبی برای روی هاجسون، سرمربی این تیم داشت. براساس این تحقیق بازیکنان انگلیسی پیش از زدن ضربه بهتر است سه قدم به عقب بروند و سپس گوشه بالا،‌ سمت چپ و یا راست را هدف گیرند و بهتر است بازیکنانی با موهای روشن زدن ضربه پنالتی را عهده دار شوند. تا کنون 84 درصد از ضربات پنالتی بازیکنانی با موهای روشن، 71 درصد از ضربات پنالتی بازیکنان بی مو و 69 درصد از ضربات پنالتی بازیکنانی با موهای تیره از تیم ملی انگلیس به گل تبدیل شده است. هاوکینگ در این خصوص معتقد بود:«هیچ دلیلی برای این موضوع وجود ندارد و این به عنوان یکی از بزرگترین اسرار مرموز دانش باقی خواهد ماند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید