نخستین گام جدی اتحادیه اروپا برای مقابله با تعرفه‌های آمریکا

کدخبر: ۲۰۴۶۷۶
کمیسیون اروپا از صنایع اروپایی خواست دیدگاه‌های خود را در رابطه با فهرستی از محصولات آمریکایی که قصد دارد بر آن‌ها تعرفه اعمال کند، بیان کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­خبرگزاری رویترز، کمیسیون اروپا روز جمعه به عنوان نخستین گام ملموس برای مقابله با تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیم به این کشور، از صنایع مختلف اروپایی خواست دیدگاه‌های خود را در رابطه با فهرستی از محصولات آمریکایی که قصد دارد بر آن‌ها تعرفه واردات اعمال کند بیان کنند.

اتحادیه اروپا خواستار معافیت از شمول تعرفه ۲۵ درصدی واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی واردات آلومینیم از سوی آمریکا است.

قرار است «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا و «سسیلیا مالمستروم» کمیسر بازرگانی اتحادیه اروپا هفته آینده به منظور بحث و بررسی در این رابطه با یکدیگر دیدار کنند.

کمیسیون اروپا که مسئولیت هماهنگی سیاست‌های تجاری بیست و هشت عضو اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرده است در صورتی که این اتحادیه از تعرفه‌های وارداتی آمریکا مستثنی نشود، تعرفه‌هایی ۲۵ درصدی بر طیفی از کالا‌های آمریکایی که ارزش سالانه واردات آن‌ها به بازار‌های اروپا دو میلیارد و هشتصد میلیون یورو (۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار) است، اعمال خواهد کرد.

فهرست ۱۰ صفحه‌ای محصولات آمریکایی تهیه شده به وسیله کمیسیون اروپا شامل محصولات متنوعی از برنج تا آب پرتقال، وسایل آرایشی، موتورسیکلت، قایق‌های موتوری و سینک‌های استیل ضد زنگ است.

این فهرست همچنین بسیاری از محصولات فلزی مورد استفاده در بخش‌های صنایع و عمران را نیز در بر می‌گیرد.

احتمال دارد برخی از این اقلام ظرف کمتر از یک ماه مشمول تعرفه شوند. اتحادیه اروپا معتقد است آمریکا نمی‌تواند از بهانه امنیت ملی برای توجیه اعمال تعرفه بر واردات فلزات به این کشور استفاده کند.

گفتنی است تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیم به آمریکا برای حمایت از صنایع داخلی موجی از اعتراضات را از سوی کشورهای صادرکننده به همراه داشته است تا جاییکه برخی این اقدام ترامپ را به "جنگ تجاری" تعبیر کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید