افزایش چشمگیر حملات به نهادهای وابسته به ترکیه در آلمان

کدخبر: ۲۰۴۹۸۹
یک رسانه آلمانی با استناد به اطلاعات وزارت کشور آلمان از افزایش چشمگیر حملات به نهادهای وابسته به ترکیه در آلمان در سال جاری میلادی خبر داد.

روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان گزارش داد، حملات به تاسیسات و سازمان های وابسته به ترکیه در آلمان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

بر اساس اعلان پلیس آلمان در سال جاری میلادی تا به حال حدود 37 مورد حمله به مساجد و باشگاه های فرهنگی و رستوران های ترک در آلمان ثبت شده است.

رسانه های آلمانی این خبر را با استناد به اطلاعات وزارت کشور آلمان منتشر کردند. سال گذشته در مجموع حدود 13 مورد از این گونه حملات در آلمان ثبت شده است. در روزهای اخیر حملات شدیدی به مساجد و نهادهای ترکیه در بسیاری ایالت آلمان انجام شده است.

 ترکیه به شدت نگران تشدید حملات اخیر به تاسیسات و سازمان ها و مساجد ترک در آلمان است. در همین راستا آنکارا چندی پیش سفیر آلمان را برای توضیخاتی در این باره فراخواند.

 به نوشته رسانه های آلمانی احتمال ارتباط این حملات با مداخله نظامی ترکیه در عفرین سوریه وجود دارد. دولت ترکیه بر این باور است که این حملات توسط حزب ممنوعه کارگران کردستان ( پ ک ک ) انجام می شود.

آنکارا درباره تشدید این گونه حملات ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده با وجود اینکه دولت آلمان اطمینان داده که با این گونه اقدامت برخورد می کند اما همچنان حملاتی به تاسیسات ترکیه در این کشور وجود دارد. ما از آلمان انتظار داریم که حساسیت بیشتری در این موضوع از خود نشان دهد.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین چندی پیش  در این باره بیانیه‌ای را صادر کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه از جمله آمده است: ما با نگرانی افزایش حملات به مساجد ترکیه در آلمان را که توسط گروه‌های نژادگرا، ضداسلامی و همچنین گروه تروریستی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) انجام می‌شوند، دنبال می‌کنیم. ما از نهادهای دولتی آلمان انتظار داریم که این مهاجمان را هرچه زودتر دستگیر و به سزای اعمال‌شان برساند تا دیگر چنین حملاتی تکرار نشوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید