تهدید اردوغان به حمله نظامی به سنجار عراق

کدخبر: ۲۰۴۹۹۳
رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد نیرو‌های ارتش این کشور هر لحظه ممکن است به شهر سنجار عراق حمله کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد نیروهای ارتش این کشور هر لحظه ممکن است به شهر سنجار عراق حمله کنند. رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در مراسمی برای انتخاب قضات در آنکارا تهدید کرد در صورتی که افراد مسلح کرد در شمال عراق باقی بمانند، ارتش ترکیه عملیات نظامی را در این منطقه آغاز خواهد کرد.

اردوغان افزود: «عملیات شاخه زیتون در بقیه مناطق کردی در سوریه تکمیل خواهد شد. پس از تسلط بر عفرین، مرحله مهم‌تر در عملیات شاخه زیتون آغاز می شود که شامل منبج، عین العرب، راس العین و قامشلی است. به پیگیری این مسئله تا زمان نابودی کامل «کریدور» (کمربند مرزی) ادامه خواهیم داد».

وی خاطر نشان کرد: به همین شیوه اگر لازم باشد وارد اردوگاه های تروریست ها در شمال عراق خواهیم شد؛ زیرا به دولت مرکزی این کشور گفتیم ماجرای قندیل در سنجار تکرار می شود. به همین علت اگر تمایل دارید به اوضاع این منطقه توجه کنید و اگر این مسئله را حل و فصل نکنید، وارد سنجار خواهیم شد و آن را از حزب کارگران کردستان پاکسازی خواهیم کرد. نیروهای ترکیه ای هر لحظه ممکن است عملیات در سنجار را آغاز کنند.

منابع عراقی هماهنگی با ترکیه درباره عملیات درشمال عراق را تکذیب کردند

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، منابع عراقی در گفتگو با این شبکه تاکید کردند هیچ نوع هماهنگی بین بغداد و آنکارا درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق وجود ندارد.

در عملیات امروز ارتش ترکیه در شمال عراق، پنج نفر از عناصر حزب کارگران کردستان در دو منطقه هاکورک‌ وکانی ‌رش کشته شدند.

به گفته خبرنگار شبکه المیادین، قرار است دولت عراق امروز به طور رسمی در این باره موضع گیری کند. منابع اطلاعاتی و امنیتی در عراق پیش بینی کردند با توجه به اینکه نیروهای ترکیه ای در حال تثبیت مواضع خود در مناطق مرزی استان اربیل هستند، عملیات آنها در این منطقه احتمالا طول خواهد کشید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید