حسن بیادی از همراهان سابق احمدی‌نژاد:

اکثر اطرافیان احمدی نژاد نفوذی بودند/احمدی‌نژاد چرا در دوره ریاستش نامه نمی‌نوشت؟

کدخبر: ۲۰۵۲۸۵
حسن بیادی عضو اسبق شورای شهر گفت‌وگوی مفصلی با «رویداد 24» داشته است.او در این مصاحبه تاکید کرد بخش عمده اطرافیان احمدی‌نژاد نفوذی بودند.

به گزارش اقتصادنیوز اهم مطالب این مصاحبه به این شرح است.

 

*اول نهادی که باید تغییر کند مجلس است. نماینده مصونیت دارد و نباید از حرف زدن بترسد، زمانی که می‌ترسد قطعاً یک ایرادی دارد. بالاخره ساختار دیگر ارگان‌ها هم متناسب همین مجلس است که این اعمال صورت می‌پذیرد انتخابات هم اشتباه و غیرقابل‌توجیه است. به‌هرحال در خصوص آن قانون مطبوعات[در مجلس ششم] هم باید بگویم که عرضه نداشتند و عصاره فضائل ملت نبودند که نتوانستند آن را به شکل صحیح و بدون اغراض سیاسی تصویب کنند. در کشور ما، نهادهای مختلف به باندهای قدرت و ثروت متصل هستند و اجازه نمی‌دهند این ساختارها درست شود. چراکه منافع این باندهای متصل به قدرت و ثروت در ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها است. همه مسئولین در این زمینه باید باهم تصمیم‌گیری کنند. ازآنجایی‌که تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ما یکپارچه نیست، روز به روز همه مسائل ما خصوصاً «اعتماد ملی» افول می‌کند.

* همین آقای احمدی‌نژاد که اکنون شروع به نامه نوشتن کرده است، همان زمانی که رئیس‌جمهور بودند یک نامه می‌نوشتند و اعلام می‌داشتند که مثلاً ساختار اجرایی کشور اشتباه است. این خود یک ایراد است که اکنون مطرح می‎کند، اما در کل حرف درستی زده اگرچه قابل نقد و بررسی است. خدا به داد مردم برسد همان موقع چرا عده‌ای اگرچه مخالف بودند اما به خاطر حب ریاست و جاه‌طلبی از احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند اما اکنون از او روی ‌برگردان شده‌اند؟ همه این‌ها پارادوکس است زیرا عده‌ای فقط به دنبال منافع‌شان هستند و به قانون بی‌توجه و به حق و حقوق مردم کاری ندارند.

 *اینکه می‌گویند حرف مرد یکی است اشتباه است، به نظرم حرف نامرد یکی است انسان هر زمان حق دارد حرف حق را بزند و همین‌طور هم حق دارد که به اشتباهات خود اعتراف کند و برای مردم هم حق قضاوت فراهم است. آقای احمدی‌نژاد امروزه داعیه‌دار آزادی شده است، اما خیلی از مسائل امروز، در دوران مدیریتی خودشان به بدترین شکل ممکن وجود داشت اگرچه اعتقاد دارم اکثر اطرافیان ایشان تحمیلی و نفوذی بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید