آیت‌الله مکارم شیرازی: لفظ حجاب اجباری باید حذف شود

کدخبر: ۲۰۵۲۹۵
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت:ضد انقلاب تلاش می‌کند تا حجاب اسلامی را هدف قرار دهد تا به اسلام و نظام ضربه بزند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر شنبه در دیدار با حسین اشتری فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم به نیروی انتظامی علاقمند هستند تاکید کرد: نیروی انتظامی ایران تفاوت‌های بسیار زیادی با پلیس‌ دیگر کشورهای دنیا دارد و مردم می‌بینند که این نیرو با کمترین هزینه اقدامات قابل قبولی انجام می‌دهد. 

وی با اشاره به دشمنی های زیاد با ایران افزود: دشمنی زیادی با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و این میزان از دشمنی در دیگر نقاط دنیا کمتر دیده می‌شود و به همین دلیل نیز نیروی انتظامی ایران وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد. 

این مرجع تقلید با بیان اینکه امنیت خوبی در کشور حاکم است خاطرنشان کرد: پلیس در انجام وظایف و رسالت‌های خود موفق عمل کرده است و امنیت ایران بیانگر اقتدار پلیس است. 

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره حجاب ادامه داد: افرادی که حجاب اجباری را مطرح می‌کنند، مفهوم الزام و اجبار را اشتباه برداشت کرده‌اند، چراکه اجبار به معنای تحمیل غیرمنطقی است درحالی که مفهوم الزام، قانونی بودن است. 

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: ترک برخی امور مانند دزدی، شرب خمر و استعمال مواد مخدر الزامی است و این الزام یک وظیفه قانونی است که تنها مربوط به دنیای اسلام نیست بلکه در همه کشورها قوانینی وجود دارد و بدون تردید هر قانون، الزام نیز دارد. 

وی با بیان اینکه آیات و روایات زیادی در خصوص حجاب وجود دارد گفت: کسانی که حجاب اسلامی را زیرپا می‌گذارند، مانند افرادی هستند که دیگر الزام ها را زیر پا می‌گذارند و تفاوتی میان رعایت حجاب و دیگر قوانین نیست و قطعا اگر این مسئله به خوبی تبیین شود، بهانه‌ها از بین می‌رود. 

 مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: نگاه به حجاب باید مانند نگاه به دیگر قوانین باشد و امیدواریم که لفظ حجاب اجباری که یک کلمه منفی است، حذف شود. 

وی با بیان اینکه ضد انقلاب تلاش می‌کند تا حجاب اسلامی را هدف قرار دهد تا به اسلام و نظام ضربه بزند گفت: در دین اسلام، حجاب یک حکم دینی است و امروزه این حکم به یک نشانه برای اسلام تبدیل شده است. 

آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای همه این آگاهی ایجاد شود که حجاب علاوه بر  یک موضوع اسلامی، قانون است و رعایت آن الزامی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید