رشد ۱۰ درصدی سفرهای جاده ای تا سوم فروردین

کدخبر: ۲۰۵۳۶۱
نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از رشد ۱۰ درصدی سفرهای جاده ای از ۲۳ اسفند ۹۶ تا ۳ فروردین ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مهران قربانی با اشاره به اینکه بیشترین تردد در ۲۸ اسفند سال ۹۶ ثبت شده است افزود: امروز اوج سفرهای رفت و اوج برگشت در هفته اول فروردین هم زمان شده است که طبق اطلاعات ارسال شده از دوربین های موجود در راه ها بیشترین حجم ترافیک در محورهای بزرگ شکل گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت سفر از سوی مسافران گفت: اگر این مدیریت سفر رعایت نشود با توجه به تلاقی اوج سفرهای رفت و برگشت در شبکه راه های کشور وضعیت ترافیک سنگین در زمان سفر ۲ تا ۳ برابر خواهد شد.

نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور ایمنی راه ها افزود: در حال حاضر بیشترین حجم سفر در محورهای کرج - قزوین، کرج - چالوس و رودهن - آمل گزارش شده است.

قربانی حجم ترافیکی این جاده های پرترافیک را نسبت به ظرفیت آنها ۸۴ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون در استان مازندران ۲۹۰ هزار انباشت خودرو و استان گیلان ۲۲۶ هزار انباشت خودرو وجود دارد.

وی ظرفیت جاده های این دو استان به سمت تهران را در حالت معمولی ۱۰ درصد و در بیشترین حالت ۱۵درصد اعلام کرد و ادامه داد: باتوجه به این محدودیت ظرفیت مسافران اگر برای حضور در اداره ها در تهران با ضرورتی مواجه هستند زمان برگشت خود را در روزهای یکشنبه تا سه شنبه انتخاب کنند.

قربانی با اشاره به استفاده ۹۰ درصدی مسافران از شبکه راههای کشور برای مسافرت گفت: برای داشتن سفری ایمن به موضوعاتی مانند خستگی و خواب آلودگی، هواس پرتی و سرعت بالا به دلیل مسافت طولانی توجه داشته باشند.

نماینده سازمان راهداری کشور افزود: برای ایجاد شرایط بهتر مسافرت دو هفته پیش از شروع سفرها گلوگاه های مستعد ترافیک شناسایی شده و با محافظ بتنی و استوانه ای ایمنی علامت گذاری شده است.

وی با اشاره به حضور بازرسان نامحسوس درکل شبکه راه های کشور گفت: ۲ هزار کیلومتر از شبکه راه های کشور با حضور این بازرسان بررسی می شود و هر موردی از طریق این بازرسان به سازمان های مسئول گزارش خواهد شد.

قربانی افزود: در حال حاضر محورهای کرج - چالوس و هراز با حجم ترافیک بسیار بالا مواجه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید