ممنوعیت سلفی برای ستارگان در جشنواره

کدخبر: ۲۰۵۴۱۹
جشنواره فیلم کن که یکی از معتبرترین جشنواره های دنیا به شمار می رود سلفی گرفتن ستاره ها روی فرش قرمز را ممنوع کرد.
نمناک؛ ایجاد بی نظمی به هنگام گرفتن عکس سلفی ستاره ها در مراسم فرش قرمز جشنواره کن ، مسئولین این فستیوال را بر آن داشت تا گرفتن عکس سلفی را ممنوع کنند.
 

بعد از سال ها تلاش ناموفق برای جلوگیری از ثبت عکس های سلفی از سوی ستاره هاو طرفداران در مراسم فرش قرمز فیلم ها، سرانجام “تیری فرمو” دبیر جشنواره فیلم کن اعلام کرداین کار از دوره پیش روی فرش قرمز جشنواره ممنوع بود. همچنین محدودیت جدیدی در زمینه نمایش فیلم های بخش مسابقه برای منتقدان و خبرنگاران ایجاد شده است.در ادامه ممنوع شدن سلفی گرفتن در جشنواره فیلم کن را بخوانید.

سلفی ستاره ها روی فرش قرمز جشنواره کن

مجله «فیلم فرانسی» نوشت:فرمو گفته که پیر لسکور رئیس جشنواره تصمیم گرفته که سلفی گرفتن را در هفتاد و یکمین دوره جشنواره «کاملا ممنوع» کند.

سلفی گرفتن ستاره ها روی فرش قرمز

سلفی گرفتن در جشنواره فیلم کن ممنوع شد دبیر هنری جشنواره گفتهکه «بی نظمی بی موقع به دلیل گرفتن سلفی در برگزاری فرش قرمزو جشنواره تداخل ایجاد می کند» و به گفته او عظمت کن را «مبتذل» می کند و باعث ایجادترافیک روی فرش قرمز می شود و طرفداران پشت سر ستاره هایی که سلفی می گیرند، تجمع می کنند.
 
فرمو از ابتدای کارش به عنوان دبیر جشنواره کن مخالف سلفی گرفتن بازیگران در مراسمرسمی نخستین نمایش فیلم ها بود و این کار را «مسخره و مضحک» خوانده بود.اما درخواست های قبلی برای توقف سلفی گرفتن روی فرش قرمز تاثیر چندانی نداشت.
 
دیگر تحولی که به منظور برقراری نظم در دوره هفتاد و یکم جشنواره اجرا می شود،مربوط به نمایش فیلم ها برای خبرنگاران است. فرمو می گوید دیگر فیلم های بخش مسابقه قبل از اولین نمایش رسمی برای مردم و خبرنگاران به نمایش درنمی آید.در عوض در همان نمایش رسمی که ساعت 7 شب برگزار می شود، خبرنگاران ومنتقدان فیلم های بخش مسابقه را همزمان در سالن های نزدیک کاخ جشنواره خواهند دید.
 
همچنین بخوانید : قیمت روز خودرو پراید
برای فیلم هایی که در ساعت 10 شب نخستین نمایش رسمی شان برگزار می شود،خبرنگاران باید تا صبح روز بعد صبر کنند تا فیلم ها را ببینند.
 
 

سلفی گرفتن در جشنواره فیلم کن ممنوع شد

کن و سایر جشنواره های رده الف در سال های اخیر شکایت دارند که منتقدان فیلم ها رادر سانس های زودتر می بینند و درباره آنها می نویسند و به این ترتیب بخشی از جذابیت نمایش های رسمی فیلم ها از دست می رود!

درباره جشنواره کن بیشتر بدانید

جشنواره کن، جشنواره ای سالانه است که در کن فرانسه برگزار می شود.جشنواره کن یکی از بزرگترین و باشکوه ترین رویدادهای سینمایی جهان ومحلی برای پیش نمایش فیلم های جدید از تمامی ژانرها از جمله مستند به شمار می آید.

جشنواره کن از اولین سال های تأسیس اش در سال 1946 به گواه اکثر سینما دوستانو منتقدان سینمایی، معتبرترین جشنواره اروپایی و یکی از معتبرترین جشنواره های جهان است.فیلم های جشنواره کن هرساله در سطح برترین فیلم های سینمای جهان از لحاظ سینماییو نه سرگرمی (برخلاف اسکار) قرار دارند. نام فیلم هایی که در جشنواره کن برنده جایزه می شونددر تاریخ سینما ماندگار خواهد شد. حضور بزرگترین کارگردانان و ستارگان کهکشان سینمادر جشنواره کن، به این رویداد فرهنگی جهانی اعتبار زیادی بخشیده است.
 
فیلم هایی که در جشنواره کن نمایش داده می شود کمتر در بقیه جشنواره ها مورد توجه قرار می گیرندو اصولاً فروش زیادی هم در گیشه نخواهند داشت. ولی جایزه جشنواره کن از لحاظ هنری ارزشی والاتراز سایر جوایز بین المللی دارد. به عبارت دیگر بعد معنوی جشنواره کن بالاتر از بعد های مادی آن است.در هر سال دهها کارگردان بزرگ که آثارشان را غیر از جشنواره کن نمی توانیددر جشنواره های دیگری پیدا کنید در این جشنواره حضور دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید